ناو هواپیمابر

ناو هواپیمابر آمریکایی در شرق مدیترانه و نزدیک به اسرائیل می‌ماند

وزیر دفاع آمریکا به دلیل تداوم جنگ اسرائیل و حماس به ناو هواپیمابر یواس‌‌اس ‌جرالد فورد و یک رزمناو دیگر دستور داده است تا چند هفته دیگر در شرق دریای مدیترانه باقی بمانند تا حضور آنها در نزدیکی اسرائیل حفظ شود.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به گفته مقامات آمریکایی، لوید آستین این دستور را صادر کرده است.

وزیر دفاع آمریکا، به ناو هواپیمابر یو ‌اس‌ اس ‌جرالد فورد و گروه ضربتی آن دستور داد تا در هشتم اکتبر ـ درست یک روز پس از حمله حماس که جنگ غزه را آغاز کرد ـ به سمت شرق مدیترانه و نزدیکی اسرائیل، حرکت کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، این سومین بار است که استقرار ناو هواپیمابر جرالد فورد تمدید می‌شود.

این خبرگزاری عنوان کرپه که این دستور بر نگرانی‌ها درباره بی‌ثباتی در منطقه تاکید می‌کند.

چند مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، استقرار طولانی‌تر شناورهای رزمی مانند ناوهای ‌جرالد فورد و نرماندی را تایید کردند، زیرا این تصمیم هنوز رسما رسانه‌ای نشده‌ است.

همچنین دیگر کشتی‌های ناوگروه ضربت جرالد فورد، قبلا استقرار خود را در منطقه شرق مدیترانه تمدید کرده بودند.

ایالات متحده دو ناو هواپیمابر در این منطقه دارد که در سال‌های اخیر اتفاق نادری است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، پس از حملات هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داد تا جمهوری اسلامی که از حماس حمایت می‌کند را از گسترش جنگ به یک درگیری منطقه‌ای باز دارد.

اندکی پس از آغاز جنگ در غزه، شبه‌نظامیان مورد حمایت حکومت ایران در عراق و سوریه حملات پهپادی و موشکی به مراکز نظامی آمریکا از سر گرفتند.

شبه‌نظامیان حوثی‌ در یمن نیز حملات موشکی و پهپادی خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ تشدید کردند.

بر اساس این گزارش، از روز جمعه، ۱۹ کشتی جنگی ایالات متحده در منطقه مستقر شده‌اند، که شامل هفت کشتی در شرق مدیترانه و ۱۲ کشتی دیگر در دریای سرخ و در امتداد دریای عمان تا خلیج‌فارس می‌شود.