ارتش اسرائیل اجساد سه گروگان را در غزه پیدا کرد

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد اجساد سه اسرائیلی، یک غیرنظامی و دو سرباز را که حماس در حمله پانزدهم مهر به جنوب اسرائیل به گروگان گرفته بود در نوار غزه پیدا کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ارتش اسرائیل اعلام کرده که پیکرهای الیا تولدانو ۲۸ ساله، نیک بیزر و ران شرمن سربازان ۱۹ساله توسط مقامات پزشکی، خاخام‌های ارتش و کارشناسان پزشکی قانونی شناسایی شد.

ارتش اسراییل در مورد شرایط کشتن آنها و یا از کجا در غزه پیدا شدند، توضیحی نداد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، حماس تولدانو را از جشنواره موسیقی سوپرنوا در فضای باز ربود.

تایمز اسرائیل اعلام کرده بود که حدود ۳۶۰ نفر در حمله حماس به این جشنواره موسیقی قتل‌عام شدند و ۳۶ نفر گروگان گرفته شدند.

وزارت امور خارجه اسرائیل در پستی در «ایکس» نوشت: با ناراحتی اعلام می‌کنیم که پیکر الیا تولدانو که از جشنواره سوپرنوا ربوده شده بود، توسط ارتش اسرائیل به خانه بازگردانده شد.

رسانه‌های اسراییل اعلام کردند که حماس در حمله پانزدهم مهر دستکم ۱۲۰۰ نفر اکثراً غیرنظامی را کشت.

همچنین حماس حدود ۲۴۰ نفر از جمله کودکان، زنان و سالمندان را به گروگان گرفته است.

در جریان آتش بس یک هفته‌ای که حماس آن را نقض کرد، حماس در ازای آزادی فلسطینی‌های بازداشت شده در اسرائیل، بیش از صد گروگان زن، کودک و خارجی را آزاد کرد.

هنوز بیش از ۱۳۰ گروگان در اسارت حماس در غزه هستند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای گفته است: تاکید می‌کنیم که دولت اسرائیل متعهد به دستیابی به اهداف جنگ است؛ یعنی آزادی گروگان‌ها، نابودی حماس و اطمینان یافتن از این موضوع که غزه دیگر هرگز نمی تواند مردم اسرائیل را تهدید کند.