نتانیاهو در دیدار با سالیوان: جنگ تا زمان «پیروزی مطلق» ادامه دارد

نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در اسرائیل گفت: جنگ با حماس تا زمان «پیروزی مطلق» ادامه خواهد داشت.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دفتر بنیامین‌ نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در‌باره این دیدار بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه عنوان شده که نتانیاهو در دیدار با سالیوان درباره تهدیدهای منطقه‌ای از جمله از سوی حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن، تضمین بازگشت گروگان‌های ربوده‌شده و تداوم ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در غزه گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر اسرائیل به «دوستان آمریکایی‌» گفت که مبارزان قهرمان ما بیهوده جان خود را از دست نداده‌اند. از درد عمیق ناشی از جان‌باختن آنها، بیش از هر زمان دیگر مصمم به ادامه جنگ تا زمان حذف حماس و پیروزی مطلق هستیم.

همچنین یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با اشاره به این‌که جنگ با حماس مستلزم یک دوره زمانی طولانی است، گفت که این دوره بیش از چند ماه طول خواهد کشید، اما اسرائیل پیروز خواهد شد و حماس را نابود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، جیک سالیوان با هدف تلاش‌ برای کاهش تلفات غیرنظامیان فلسطینی به اسرائیل رفته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود اسرائیل به دلیل بمباران بی‌رویه غزه در حال از دست دادن حمایت‌ها است.

او افزده بود که بنیامین نتانیاهو باید کابینه تندروی خود را تغییر دهد.

همچنین جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده، درباره سفر سالیوان به اسرائیل گفته بود که او با مقامات اسرائیلی برای انجام حملات بنا برنامه‌ریزی و راه‌های کاهش تلفات غیرنظامیان مذاکره خواهد کرد.