حادثه تروریستی اورشلیم
/

افزایش آمار تلفات و مجروحان حادثه تروریستی حماس در اورشلیم

پلیس اسرائیل اعلام کرد که پس از تیراندازی در بیت المقدس شرقی که به کشته شدن ۳ نفر و مجروح شدن ۱۶ نفر منجر شد، تدابیر امنیتی شدیدی را در این منطقه به اجرا گذاشته است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سخنگوی پلیس گفته که وضعیت سه نفر از مجروحان وخیم است.

به گفته پلیس این حمله توسط «دو تروریست مسلح که برادر بودند در حدود ساعت ۷:۴۰ دقیقه صبح به وقت محلی انجام شده است».

مهاجمان با استفاده از یک «تفنگ ام ۱۶ و یک تفنگ دستی به غیرنظامیان در ایستگاه اتوبوس شلیک کردند».

سخنگوی پلیس همچنین گفته که «واکنش فوری دو سرباز اسرائیلی و یک غیرنظامی در نزدیکی صحنه حمله باعث خنثی شدن و کشته شدن دو تروریست قبل از رسیدن پلیس شد».

پلیس گفته است که پس از این حمله «اقدامات امنیت فعلی در شهر شامل گشت زنی، مسدود کردن جاده‌ها و بازرسی مظنونان» را افزایش داده است.

وزیر امنیت ملی اسرائیل می‌گوید عاملان تیراندازی در بیت المقدس از اعضای حماس هستند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل گفته است که دو نفری که در حادثه تیراندازی در بیت المقدس شرقی باعث کشته شدن سه نفر شدند، از اعضای حماس هستند.

او که در محل این حمله با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت:‌«این‌ها ظاهرا عوامل حماس هستند. این گروه با دو لفظ متفاوت صحبت می‌کند یکی به اصطلاح آتش‌بس و دیگری صدای وحشت و ترور».

او همچنین گفت: «این حمله اهمیت توزیع سلاح بین غیرنظامیان را در اسرائیل نشان می‌دهد.»

همزمان بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل گفت حمله تروریستی صبح امروز به اورشلیم، عزم اسرائیل را برای ادامه جنگ علیه حماس در غزه تقویت می‌کند.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این حمله گواهی دیگر است بر تعهد ما برای با قدرت و قاطعیت ادامه دادن مبارزه علیه تروریسمی که شهروندانمان را تهدید می‌کند؛ در اورشلیم، غزه، یهودیه و سامره (کرانه باختری) و همه‌جا.»

صبح امروز دو مهاجم به مردم حاضر در یک ایستگاه اتوبوس حمله کردند و سه نفر را کشتند.

این دو که گفته شده از اعضای حماس و زندانیان سابق در اسرائیل بوده‌اند، به دست یک شهروند اسرائیلی مسلح همراه با دو سرباز دوره ذخیره کشته شدند.

اسرائیل روز پنج‌شنبه نهم آذر وارد هفتمین روز پیاپی از آتش‌بس با حماس به منظور مبادله گروگان‌ها با زندانیان فلسطینی شد.