گروگان ده ماهه اسرائیلی
/

حماس مدعی شد: سه گروگان در بمباران پیشین اسرائیل در غزه کشته شدند

حماس می‌گوید یک کودک ۱۰ ماهه‌ به همراه برادر ۴ ساله و مادرشان در بمباران اسرائیل در غزه کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل می‌گوید درباره صحت این ادعا در حال تحقیق است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال تحقیقات پیرامون گزارش شاخه نظامی حماس در مورد «مرگ» کودک به گروگان گرفته‌شده ۱۰ ماهه اسرائیلی، برادر چهار ساله‌اش و مادرشان است که گفته می‌شود در غزه کشته شده‌اند.

این کودک ۱۰ ماهه‌ کم‌سن‌ترین گروگان حماس بوده است.

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه گروگان به نام‌های «شیری بیباس، ارییل بیباس و کفیر بیباس» در بمباران پیشین اسرائیل در نوار غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفته که با بستگان این خانواده صحبت کرده است و «در این زمان سخت همراه آنهاست».

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که در حال «ارزیابی صحت این اطلاعات است».

در این بیانیه همچنین آمده است: «مسئولیت کامل امنیت همه گروگان‌ها در نوار غزه با حماس است و باید پاسخگو باشد. اقدامات حماس کماکان گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد که ۹ کودک در بین آنها هستند. حماس باید فورا گروگان‌های ما را آزاد کند.»

خانواده بی‌باس بواسطه کفیر، کودک ۱۰‌ ماهه‌شان، از جمله شناخته‌شده‌ترین گروگان‌هایی هستند که شبه‌نظامیان حماس روز ۱۵ مهر در حمله به خاک اسرائیل، آن‌ها را ربوده و به غزه منتقل کردند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، اعلام کرده که کفیر همراه با برادرش آرئیل و مادرشان، شیری، در بمباران‌های اسرائیل، پیش از برقراری وقفه‌های بشردوستانه، کشته شدند.

در بیانیه شاخه نظامی حماس اشاره‌ای به پدرشان، یاردِن، نشده است.

تصاویر ربودن این کودک ۱۰ ماهه از کیبوتص «نیر اوز» در جنوب اسرائیل به یکی از نمادهای حمله مرگبار حماس تبدیل شده است.