ازادی گروگانها
/

بازگشت یازده گروگان آزاد شده به اسرائیل در چهارمین روز توافق آتش بس

ارتش اسرائیل روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۱ گروگان اسرائیلی آزاد شده به خاک اسرائیل بازگشته‌اند و توسط نیروهای دفاعی اسرائیل همراهی می‌شوند تا پس از ارزیابی اولیه پزشکی و اطمینان از وضعیت سلامتی آنها، به خانواده‌هایشان ملحق شوند.‌

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در پی توافق تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس، روز دوشنبه ۳۳ فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد شدند. بر اساس اعلام سرویس زندان اسرائیل، این افراد از زندان‌های دیمون، مگیدو، اوفر، کتزیوت، رامون و نافه آزاد شدند.

با آزادی روز دوشنبه، تعداد فلسطینی‌هایی که در چارچوب این توافق از زندان‌های اسرائیل آزاد شده‌اند به ۱۵۰ نفر رسید. این افراد عمدتاً زنان، کودکان و افرادی هستند که به اتهاماتی مانند تظاهرات یا مشارکت در اعتراضات علیه «اشغالگری اسرائیل» بازداشت شده بودند.

حماس نیز در چارچوب این توافق تاکنون ۵۹ گروگان اسرائیلی و خارجی را آزاد کرده است. این گروگان‌ها عمدتاً زنان و کودکان بودند.

به گفته دفتر نخست وزیری اسرائیل، فهرستی بالقوه از ۵۰ زن زندانی فلسطینی تهیه شده که در صورت آزادی ۲۰ گروگان دیگر اسرائیلی از سوی حماس، در دو روز آینده آزاد شوند.

اسرائیل روز دوشنبه ویدیویی از اعترافات چند تن از اعضای حماس را منتشر کرد که در سخنانشان ضمن تشریح چگونگی عملیات تروریستی ۱۵ مهر و نحوه ورودشان به خاک اسرائیل، انتقال گروگانها از طریق بیمارستان شفا را نیز تایید می‌کنند.

این اعضای حماس با شرح کامل، ضمن بیان جزئیات عملیات «تروریستی» ۱۵ مهر و ربایش زنان، کودکان و مردان از خاک اسرائیل، انتقال شماری از آنها به غزه با استفاده از آمبولانس را تایید کرده و اعتراف کردند که با همکاری نیروهای «قسام» این گروگانها را از طریق بیمارستان شفا و تونل‌های زیرزمینی به مناطق دیگری انتقال داده‌اند.