حسین رونقی

حسین رونقی مجددا به دادگاه احضار شد

حسین رونقی، زندانی سیاسی سابق و فعال مدنی، اعلام کرده که بر اساس یک پرونده جدید به شعبه یک دادیاری دادسرای اوین احضار شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حسین رونقی روز سه‌شنبه ۳۰ آبان با انتشار تصویری از این احضاریه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بر اساس احضاریه ابلاغ شده، در خصوص اتهامات و پرونده جدیدی به شعبه ۱ دادیاری دادسرای اوین احضار شده‌ام».

او افزوده که «از جزییات اتهام و پرونده جدید اطلاعی نداریم و طی روزهای آینده به دادسرا مراجعه خواهم کرد. احتمالا پرونده جدید در خصوص اظهاراتم در مورد کشته شدن «آرمیتا گراوند» است.»

این فعال مدنی ششم آبان امسال پس از جان‌ باختن آرمیتا گراوند، با تأکید بر «کشته‌ شدن» او نوشت: «اینجا به مرگ طبیعی درگذشتن انسان‌ها، مدت‌هاست غیرطبیعی شده است».

او در پست ایکس خود افزوده بود: «در تمام این سال‌ها، مرگ‌هایی که به‌دلیل عدم رسیدگی درمانی، کمبود و گرانی دارو، اطلاع‌رسانی نادرست همه‌گیری کرونا و نبود واکسن، دسترسی نداشتن زندانیان به درمان ضروری و فوری، تامین نشدن امنیت جانی افراد تحت خطر ( از مردم گمنام تا مشهور)، رخ داده‌اند، به نوعی در تعریف قتل سیستماتیک بوده‌اند».

حسین رونقی سابقه چند بار بازداشت و تحمل احکام قضایی را دارد. او آخرین بار در روزهای آغازین اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» بازداشت شد. حسین رونقی پنجم آذرماه پارسال به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.