بیمارستان اندونزی در غزه
/

چندین کشته و زخمی در حمله هوایی به بیمارستان اندونزیایی غزه

به گفته مقامات بهداشت غزه، در اثر حمله هوایی اسرائیل به بیمارستان اندونزیایی غزه دست‌کم ۱۰ نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این موضوع را اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه تحت کنترل حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد.

بیمارستان اندونزیایی غزه در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه و در نزدیکی بیت‌حانون قرار دارد.

روز شنبه هم حمله اسرائیل به اردوگاه جبالیا و یک مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل متحد ده‌ها کشته بر جا گذاشته بود. موضوعی که اعتراض چهره‌های بین‌المللی از جمله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را در پی داشت.

ارتش اسرائیل از گسترش منطقه عملیاتی‌اش در نوار غزه خبر داده و از ساکنان اردوگاه جبالیا خواسته منطقه را ترک کنند.

این در حالی‌است که فشارهای بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس با هدف آزادی گروگان‌ها و تسهیل کمک‌رسانی به غیرنظامیان رو به افزایش است.

دکتر مروان السلطان مدیر بیمارستان هم حضور نیروهای اسرائیلی در فاصله بسیار کم از بیمارستان را تأیید کرده و گفته بود که بخش ریکاوری بیمارستان آسیب دیده است.

ارتش اسرائیل در تازه‌ترین بیانیه‌اش که در تلگرام منتشر کرده،‌ بدون نام بردن از بیمارستان اندونزیایی، تنها به ادامه و گسترش عملیات ارتش و هدایت حملات هوایی برای هدف قرار دادن «زیرساخت‌های تروریستی و تجهیزات نظامی» اشاره کرده است.

در این بیانیه همچنین به کشته شدن سه تن از فرماندهان عملیاتی گروه افراطی حماس اشاره شده است.

بیمارستان اندونزیایی در منطقه جبالیا در شمال غزه قرار دارد. ارتش اسرائیل دیروز با اذعان به گسترش منطقه عملیاتی‌اش از ساکنان اردوگاه جبالیا خواسته بود این منطقه را ترک کنند.

با تأیید کشته شدن چهار نظامی اسرائیلی دیگر در روز یکشنبه تلفات نظامی این کشور از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه به ۶۹ نفر رسید.

با احتساب ۳۱۸ نظامی دیگری که در روز اول جنگ در ۱۵ مهرماه و بدبنال حمله غافلگیرکننده گروه افراطی حماس به جنوب اسرائیل کشته شدند، مجموع تلفات ارتش اسرائیل به دست‌کم ۳۸۷ نفر رسیده است.

این میزان تلفات، با فاصله زیاد بیشترین تلفات نظامی اسرائیل در طول سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

تلفات بالای ارتش اسرائیل و فراتر رفتن زمان جنگ از شش هفته و البته بی‌خبری از سرنوشت حدود ۲۴۰ گروگانی که از روز اول جنگ در اختیار حماس و متحدانش هستند، فشار افکار عمومی اسرائیل بر دولت بنیامین نتانیاهو را دوچندان کرده است؛ موضوعی که از جمله در راهپیمایی پنج‌روزه خانواده‌های گروگان‌ها از تل‌آویو تا اورشلیم متبلور شد.

همزمان با این تحولات، اعضای هیئت مقام‌های عربی- اسلامی خواستار پایان جنگ غزه شدند. در نخستین بخش از سفری که با هدف پایان‌دادن به خشونت‌ها در غزه و تسهیل رساندن کمک‌های بشردوستانه به‌دست غیرنظامیان این باریکه آغاز شده، مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای عربی و اسلامی در پکن خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

این هیئت که قرار است با مقام‌های هر پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کنند،‌ بدنبال آن‌است که فشار بر کشورهای غربی را افزایش دهد تا تلاش‌های اسرائیل برای توجیه عملکردش در قبال فلسطینی‌ها را، که از آن به‌عنوان حق دفاع از خود یاد می‌کند، رد کنند.

نمایندگانی از عربستان سعودی، اردن،‌ مصر، اندونزی، تشکیلات فلسطینی، و سازمان همکاری اسلامی در این هیئت حضور دارند.