مهناز طراح و شقایق مرادی
/

بازداشت مهناز طراح و شقایق مرادی در تهران توسط نیروهای امنیتی

رسانه‌های حقوق بشری خبر می‌دهند که مهناز طراح و شقایق مرادی، دو شهروند ساکن تهران روز گذشته به صورت جداگانه توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.


به گزارش فرانیوز، کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه نوشت که مأموران امنیتی با حضور در منزل شقایق مرادی، منزل این شهروند را «تفتیش»کرده‌اند.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا نیز همزمان نوشت که مأموران نهادهای امنیتی مهناز طراح، زندانی سیاسی سابق را «با خشونت» در خیابان بازداشت و به شعبه سوم دادسرای اوین منتقل کرده‌اند.

در همین زمینه فرزین رضائی روشن، زندانی سیاسی سابق در ویدئویی که از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده گفت که در حال رفتن به بیمارستان برای پیگیری پرونده پزشکی خود بوده که مأموران امنیتی به او حمله کرده و دوست او، خانم طراح را بازداشت می‌کنند. ‌

آقای رضائی که در این ویدئو وضعیت روحی نامناسبی دارد و آثار خون بر روی لباسش مشاهده می‌شود، می‌گوید که «۱۰ تا ۱۵ نفر از مأموران با زد و خورد و فحاشی سر او را شکسته‌اند و به او شوکر زده‌اند».

این زندانی سیاسی سابق می‌گوید پس از آن مأموران امنیتی او را رها کرده و خانم طراح را به شعبه سوم دادسرای اوین برده‌اند.

مهناز طراح پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل حکم قضائی را داشته است، او در بهمن سال گذشته پس از «عفو» برخی از زندانیان سیاسی، از زندان آزاد شده بود.

از دلایل بازداشت و اتهامات انتسابی این دو شهروند تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است.