گروگانهای اسرائیلی
/

به دلیل حمله به بیمارستان غزه؛ حماس مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها را متوقف کرد

رویترز به نقل از مقام‌های فلسطینی نوشت حماس مذاکرات در مورد آزادی گروگان‌های در اختیار این گروه را به دلیل حملات اسرائیل به بیمارستان شفا به حالت تعلیق درآورده است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی پیش از این خبر داده بودند در مذاکرات برای آزادی گروگان‌های حماس پیشرفت مشاهده می‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، مذاکرات بر سر آزادی ۵۰ تا ۱۰۰ تن از زنان، کودکان و افراد مسن در اختیار حماس در ازای برقراری آتش‌بسی سه تا پنج روزه در غزه در جریان بود.

همزمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت اسرائیل پیشنهادی مبنی بر ارسال سوخت به بیمارستان شفا در نوار غزه ارائه کرد، اما حماس آن را نپذیرفت.

او همچنین در مصاحبه دیگری با شبکه سی‌ان‌ان، کشته شدن غیرنظامیان را تراژدی دانست و افزود حماس مسئول مستقیم تمامی این اتفاقات است.

نتانیاهو تاکید کرد ارتش اسرائیل در مواجهه با بیمارستان‌ها «بااحتیاط» گام برمی‌دارد، اما این به معنای «مصونیت بخشیدن به تروریست‌ها» نخواهد بود.

او در پاسخ به دبیرکل سازمان ملل که خواهان رعایت قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل شده بود، گفت آنتونیو گوترش باید این درخواست را از حماس داشته باشد.

در ادامه جنگ اسرائیل و حماس، جنگنده‌های اسرائیلی در واکنش به حمله موشکی گروه حزب‌الله، وابسته به جمهوری اسلامی، مناطقی در جنوب لبنان را بمباران کردند.

در پی زخمی شدن شهروندان اسرائیل با موشک ضد تانک حزب‌الله در یک روستای واقع در ۸۰۰ متری مرز، ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور برخی زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف حمله قرار دادند.

پیشتر اسرائیل اعلام کرده بود موشک ضد تانک حزب‌الله چند کارمند اداره برق را در حین تعمیر خطوط برق، هدف قرار داده و زخمی کرده است.

حزب‌الله مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و مدعی شده است افرادی را که در حال نصب دوربین و تجهیزات جاسوسی در مرز با لبنان بودند، هدف قرار داده است.

از زمان تهاجم ۱۵ مهرماه حماس به اسرائیل و حملات هوایی و زمینی اسرائیل به غزه، حزب‌الله بصورت مدام اما کنترل شده، حملاتی به مناطق مرزی اسرائیل انجام داده و شش نظامی و دو شهروند غیرنظامی اسرائیلی را کشته است.

حملات متقابل اسرائیل به جنوب لبنان نیز بیش از ۹۰ کشته بر جای گذاشته که نزدیک ۷۰ نفر آنها اعضای حزب‌الله هستند.

اسرائیل ده‌ها هزار نفر از ساکنان مناطق شمالی را به دیگر نقاط کشور تخلیه کرده است.

رهبران اسرائیل به حزب‌الله هشدار داده‌اند در صورت حملات گسترده، لبنان نیز به سرنوشت غزه دچار خواهد شد. اسرائیل و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ وارد یک جنگ ۳۳ روزه شدند.