شلیک گلوله به سیاستمدار اسپانیایی؛ مظنونین اصلی جمهوری اسلامی است

پلیس اسپانیا از سوء‌قصد به یک سیاستمدار اسپانیایی از طریق شلیک گلوله توسط یک مرد مسلح موتورسوار در مادرید خبر داد. این سیاستمدار به پلیس گفته که به‌ احتمال‌ زیاد ضارب از سوی جمهوری اسلامی بود.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از دویچه‌وله فارسی، آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار  کهنه‌کار ۷۸ ساله اسپانیایی روز پنجشنبه ۱۸ آبان (۹ نوامبر) و حوالی ساعت ۱ و نیم بعد از ظهر در یکی از خیابان‌های مرکزی مادرید و در نزدیکی خانه‌اش توسط یک مرد مسلح موتورسوار از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

بیمارستان گرگوریو مارانیون مادرید اعلام کرد که “تیراندازی باعث شکستگی استخوان فک ویدال کوادراس شده و او تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت”. این سیاستمدار در وضعیت باثباتی قرار دارد و جانش در خطر نیست.

پلیس جنائی اسپانیا اگرچه انگشت اتهام را به‌سوی هیچ دولت خارجی نشانه نرفته، اما ویدال کوادراس این سوء‌ظن را از روی تخت بیمارستان مطرح کرده که به‌ احتمال‌ زیاد ضارب از سوی جمهوری اسلامی فرستاده شده بود.

پلیس در حال بررسی فیلم‌های دوربین‌ها و اظهارات شاهدان است تا فرد تیرانداز را که با کلاه ایمنی مشکی دیده شده بود، شناسایی کند.

به گفته یکی از مقامات پلیس، یک موتور سیکلت سوخته که چندساعت بعد در حومه شهر مادرید پیدا شده، در حال بررسی است.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید
ویدال کوادراس یکی از اعضای حزب محافظه‌کار مردمی اسپانیا و رهبر منطقه‌ای این حزب در کاتالونیا بود.

او به تاسیس حزب راست افراطی تحت عنوان “وکس” کمک کرد اما مدت کوتاهی پس از تلاش ناموفق برای به‌دست‌آوردن یک کرسی قانونگذار اروپایی در سال ۲۰۱۴، “وکس” را ترک کرد.

ویدال کوادراس به‌عنوان بخشی از فعالیت سیاسی خود، برای دهه‌ها با “اپوزیسیون ایرانی در خارج از ایران” همسو بوده است، ارتباطی که همواره مورد توجه حکومت ایران بوده است.