کارکنان شرکت نفت و گاز آغاجاری خواستار حذف قوانین «ظالمانه» شدند

در تداوم برگزاری تجمعات کارکنان رسمی وزارت نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود، خواستار حذف قوانین «ظالمانه» شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، تجمعات اعتراضی کارکنان رسمی وزارت نفت در مراکز عملیاتی، از جمله در شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارک، اهواز و سیری همچنان ادامه دارد.

آنها خواستار حذف کامل سقف‌ حقوق و محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، بازگردانده شدن کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و «خودداری از دست‌درازی» به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت هستند.

ماده ۱۰ قانون «وظایف و اختیارات وزارت نفت» که از حدود ۱۰ سال پیش تصویب شده، اجرا نشده، آمده است.

در ماده ۱۰ آمده است: نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل هستند، با رویکرد رقابت پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ سرمایه انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب رئیس جمهور می‌رسد.

جواد اوجی، وزیر نفت، اواسط اسفند سال گذشته اعلام کرد که ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران، با اجرای ماده ۱۰ قانون حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت موافقت کرد. با این حال تاکنون این ماده اجرا نشده است.

همچنین شماری از تشکل‌های مستقل کارگری در بیانیه مشترکی، از مطالبات و اعتراضات کارکنان رسمی نفت طی دو ماه گذشته حمایت کردند.

در این بیانیه آمده بود که کارگران نفت با الهام گرفتن از تجمع‌های اعتراضی هفتگی بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری، از جمله معلمان و مخابرات، در شهرهای مختلف تجمع می‌کنند.

همچنین امضا کنندگان بیانیه افزودند که کارگران نفت در حال انسجام بخشیدن و سازماندهی اعتراضات‌شان هستند و تردیدی نیست که به کارگیری این شیوه از اعتراض، مبارزات آنان را قدرت خواهد بخشید.