الی کوهن

با دستور الی کوهن؛ فیلم دوربین های حماس از کشتار ۷ اکتبر در دنیا منتشر می شود

وزیر خارجه اسرائیل روز یکشنبه به سفارت‌خانه‌های این کشور در جهان دستور داده تلاش کنند تا فیلم‌هایی از «کشتارهایی» را که حماس در حمله روز ۱۵ مهر در حمله به مردم در شهرک‌های جنوبی اسرائیل مرتکب شد، به مقامات سیاسی، نمایندگان پارلمان‌ها و شخصیت‌های مهم در رسانه‌های جهان نشان دهند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این فیلم‌ها از روی دوربین وصل شده به لباس‌های خود شبه‌نظامیان حماس گرفته شده بود تا آن را برای سازمان خود مستند کنند.

به نوشته یدیعوت آحرونوت، الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل در دستور خود به سفارت‌خانه‌های اسرائیل نوشته است «هیولاهای انسان‌نمای حماس مرتکب جنایاتی شدند که خود آن را مستند کردند و ما باید تمام جهان را درباره این ظلم غیرقابل تصور از اقدامات تروریست‌های تشنه به خون آگاه کنیم؛ کسانی که به خانواده‌های بسیاری آسیب رساندند و خشونت هولناک خود را هم جشن گرفتند».

این فیلم حدود ۴۷ دقیقه است که برگرفته از فیلم‌های دوربین‌هایی است که از لباس شبه‌نظامیان کشته شده به دست ارتش اسرائیل افتاده است.

اسرائیل دو هفته پیش این فیلم را در تل‌آویو برای حدود ۲۰۰ تن از خبرنگاران خارجی و سپس در پارلمان اسرائیل نمایش داده شد. نمایندگان مجلس اسرائیل که دقایقی از این فیلم را دیده‌اند، گفته‌اند تکان‌دهنده‌ترین صحنه‌های عمر خود را تماشا کردند.

به نوشته یدیعوت آحرونوت، این فیلم مستند به زودی در هالیوود برای شماری از دست‌اندرکاران دنیای سینما نشان داده خواهد شد. گال گادوت، بازیگر فیلم‌های «واندروومن» که اسرائیلی است، همراه با همسرش در هالیوود ترتیبات اکران این فیلم را داده‌اند.

وزیران دفاع کشورهای ناتو و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم این فیلم را دیده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا، بامداد یکشنبه ۱۴ آبان برای دیدار و گفت‌وگو با محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطینی، وارد رام‌الله در کرانه غربی می‌شود.

به گزارش رسانه‌های منطقه، انتظار می‌رود که آن‌دو در خصوص ترتیبات سیاسی آینده برای نوار غزه پس از جنگ حماس و اسرائیل و نقش تشکیلات فلسطینی در این سازوکارها گفت‌وگو کنند.

به نوشته هاآرتص، شماری از وزیران افراطی از سران احزاب ائتلافی با دولت بنیامین نتانیاهو با قائل شدن نقشی برای تشکیلات فلسطینی در آینده سیاسی غزه مخالف هستند، ولی بنیامین نتانیاهو هنوز در این باره سخنی نگفته است.

با این حال، ژنرال بنی گانتس، رهبر حزب «اتحاد ملی» که به تازگی در قالب کابینه جنگی به ائتلاف دولت اسرائیل پیوست، دارای روابط نزدیک با محمود عباس است و در سال‌های گذشته در شمار معدود سیاستمداران اسرائیلی بوده که با او دیدار کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پی شرکت در نشست روز شنبه با شرکت وزیران خارجه شماری از کشورهای عرب در اردن، از امان راهی رام‌الله شده است.

آقای بلینکن پس از دیدار با وزیران خارجه اردن، مصر، عربستان، امارات متحده عربی و قطر در یک نشست خبری در امان گفت «واشینگتن و کشورهای عربی بر این باور هستند که وضعیتی که پیش از جنگ حماس و اسرائیل بر باریکه غزه حاکم بود، دیگر نمی‌تواند ادامه یابد».

آنتونی بلینکن پس از دیدار با محمود عباس راهی ترکیه می‌شود.