پایگاه امریکایی حریر

حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در شمال عراق

منابع خبری اعلام کردند که شب گذشته پایگاه نظامیان آمریکا در شمال عراق مورد حملات پهپادی قرار گرفته است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در همین رابطه وب‌سایت خبری العربیه به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد که یک پهپاد مسلح روز پنجشنبه بر فراز پایگاه نظامی حریر میزبان نیروهای آمریکایی در شمال عراق سرنگون شد.

خبرگزاری رویترز نیز با تایید این خبر عنوان کرد که مشخص نیست این حمله پهپادی خنثی شده یا اینکه خسارات و تلفاتی نیز داشته است.

پایگاه حریر در نزدیکی شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق و در ۶۰ کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

در روزهای اخیر و با شدت‌گرفتن حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه حملات به پایگاه‌های ارتش آمریکا در منطقه شدت گرفته است.

برخی از منابع خبری پنجشنبه‌شب گذشته نیز از حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه اربیل عراق خبر دادند.

در همین رابطه گروه شبه‌نظامی «مقاومت اسلامی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد، پایگاه نیروهای آمریکایی مجاور فرودگاه اربیل را هدف حمله پهپادی قرار داده است و مدعی شد که با دو پهپاد به این پایگاه حمله کرده است.

این حملات در حالی انجام می‌شود که مقامات ایالات متحده طی هفته گذشته بارها تهدید کردند که حملات به پایگاه‌هایشان در منطقه را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.

در همین رابطه لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده سه روز پیش در کنگره این کشور با هشدار مجدد به جمهوری اسلامی در مورد حمله به مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه گفت که در انجام اقدامات بعدی تعلل نمی‌کنیم.

او بدون نام بردن از کشور یا گروهی گفت آمریکا حضور نظامی خود را برای بازداشتن هر دولت یا بازیگر غیردولتی که می‌خواهد جنگ را به فراتر از غزه گسترش دهد، تقویت کرده است. او گفت همه اینها در راستای هشدار «روشن» رئیس جمهوری آمریکا است که هیچ دولت یا گروهی که خواستار ضربه‌زدن به اسرائیل است نباید این جنگ را گسترش دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تقریباً ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در عراق و حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش حضور دارند.

علاوه بر این و با شروع جنگ میان اسرائیل و حماس در ۱۵ مهرماه، ایالات متحده حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داده دو ناو هواپیمابر، تعدادی کشتی‌های جنگی دیگر و حدود ۲۰۰۰ تفنگدار دریایی را به خاورمیانه اعزام کرده است.