پوران ناظمی
/

انتساب اتهام محاربه و افسادفی‌الارض به پوران ناظمی و کنشگران مدنی کرمان

طبق گزارش های منتشر شده دادگاه انقلاب شهرستان جیرفت با تشکیل پرونده برای شماری از فعالان مدنی و حقوق بشری از جمله پوران ناظمی، اتهامات سنگینی را به آنان نسبت داده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پوران ناظمی، فعال حقوق‌بشر و چند فعال مدنی دیگر، با اتهامات سنگینی چون «توهین به مقدسات اسلام»، «محاربه» و «افساد فی‌الارض» روبه‌رو شده‌اند

مرکز مشاوره و آموزش حقوقی «دادبان»، چهارشنبه ۲۶مهر۱۴۰۲، از تشکیل پرونده جدیدی برای پوران ناظمی، فعال مدنی و حقوق‌بشر خبر دادند.

براساس این گزارش، شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان، پرونده‌ای برای خانم ناظمی و چند تن دیگر از کنشگران مدنی و حقو‌ق‌بشری تشکیل داده است.

دادبان در‌این‌باره، روز چهارشنبه۲۶مهر، نوشت: «بنا بر اسنادی که از طریق یک منبع آگاه در دادگستری جیرفت به دست دادبان رسیده، دست‌کم سه کنشگر مدنی و حقوق بشری به‌همراه پوران ناظمی، به اتهاماتی از جمله “اهانت به مقدسات اسلام، بر هم زدن امنیت کشور، تشویق مردم به ارتکاب جرم و جنایت علیه امنیت داخلی و خارجی، توهین به مقامات و مامورین، اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و محاربه و افسادفی‌الارض” متهم شده‌اند».

بر این اساس، تعدادی از متهمان این پرونده پیش‌تر در جریان خیزش سراسری «زن، زندگی، آزادی»، توسط اطلاعات سپاه کرمان بازداشت و چندین ماه تحت بازجویی و شکنجه بودند و اکنون پرونده آن‌ها برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه انقلاب جیرفت ارسال شده است.

این گروه مشاوره حقوقی اعلام کرد که انتساب چنین اتهامات سنگینی به ویژه محاربه و افسافی‌الارض علیه کنشگران مدنی و حقوق بشری ممکن است مجازات اعدام برای آن‌ها در پی داشته باشد.