نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل

نتانیاهو می گوید اسرائیل برای نابودی حماس آماده می شود

بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل با تاکید بر اینکه دولت اضطراری فراگیر، شبانه روز و با یک جبهه واحد کار می‌کند، گفت کشورش برای نابودی گروه حماس در نوار غزه آماده می‌شود.

خواندن این مطلب 10 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، نتانیاهو در سخنانی در جلسه کابینه در تل آویو وعده داد که اتحاد اسرائیل پیامی روشن به ملت، دشمن و جهان است.

رهبر اسرائیل به کابینه این کشور گفت که ارتش می‌داند «کل کشور» پشت سر آنهاست و می‌داند که «این یک زمان سرنوشت‌ساز است».

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل گفت برای تامین امنیت خود در هر جای خاورمیانه دست به عملیات می‌زنیم.او تاکید کرد ارتش اسرائیل «در تمامی عرصه‌ها از آمادگی بالایی برخوردار است».

این اظهارات در حالی بیان می شود که حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی مشترکا در پیام های تهدید آمیز به اسرائیل، تاکید کرده اند اگر عملیات اسرائیل علیه غزه ادامه یابد، آنها در این درگیری های در حمایت از حماس وارد عمل خواهند شد.

وب سایت خبری آکسیوس روز شنبه۲۲ مهرماه نوشت: دو منبع دیپلماتیک به این رسانه گفتند که ایران روز شنبه با ارسال پیام غیرمستقیم به اسرائیل تاکید کرد که خواهان تشدید تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، ناچار به مداخله خواهد بود.

آکسیوس اشاره کرده که این پیام در دیدار حسین امیرعبداللهیان و تور فینسلاند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، در سفارت ایران در لبنان، به اسرائیل منتقل شده و در این پیام درباره عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه هشدار داده شده است.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته در بیروت گفت: اعلام ساعت صفر (جنگ تمام عیار) برای هرگونه اقدامی علیه تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.

جاشوا زارکا، رییس امور استراتژیک وزارت خارجه اسرائیل تایید کرد جمهوری اسلامی با ارسال تسلیحات به سوریه قصد دارد جبهه جدیدی از جنگ علیه اسرائیل به وجود آورد.

زارکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اسرائیل می‌کوشد مانع از این اقدام جمهوری اسلامی شود.

بنا بر گزارش‌ها، این تسلیحات از طریق خاک سوریه در اختیار گروه‌های شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی در منطقه قرار می‌گیرند.

در همین حین تایمز اسرائیل خبر داد اسرائیل قصد دارد در طی ساعات آینده و پیش از حمله زمینی به نوار غزه، غیرنظامیان را از شهر اسدورت در نزدیکی مرز غزه تخلیه کند.

جاناتان کونریکوس، یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل گفت شبه‌نظامیان حماس به احتمال بسیار زیاد گروگان‌های خود را در تونل‌های زیرزمینی نگه می‌دارند.

کونریکوس تعداد این افراد را بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود اولویت اصلی عملیات نظامی ارتش اسرائیل آزادی این گروگان‌ها است.

در ادامه حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از حملات به اسرائیل، دستور اعزام دومین ناو هواپیمابر این کشور به شرق مدیترانه را صادر کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای بررسی مناقشه حماس و اسرائیل با محمد بن ‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد.

بلینکن در این دیدار بر توقف حملات تروریستی حماس، آزادی گروگان‌های این گروه و کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

بن سلمان نیز گفت ریاض می‌کوشد از افزایش تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند. او همچنین خواستار توقف محاصره نوار غزه شد.

ولیعهد عربستان گفت باید برای یافتن راه‌حلی سیاسی که حقوق مشروع فلسطینی‌ها را تضمین کند و به صلحی پایدار بیانجامد، تلاش کنیم.

هیاتی از سناتورهای آمریکایی به رهبری چاک شومر برای اعلام مجدد همبستگی خود با اسرائیل به تل‌آویو سفر کرده‌اند.

آن‌ها یکشنبه ۲۳ مهر با اسحاق هرتزوگ، رییس جمهوری اسرائیل دیدار کردند.

دفتر رییس‌جمهوری فرانسه ضمن اشاره به تماس مقام‌های این کشور با مقام‌های ایران و سایر «بازیگران منطقه‌ای»، اعلام کرد که از جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان خواسته وارد این جنگ نشوند.