حمله اسرائیل به غزه
/

حماس مدعی شد؛ ۱۳ گروگان در حملات هوایی اسرائیل در غزه کشته شدند

شاخه نظامی حماس مدعی شد که دست کم ۱۳ گروگان اسرائیلی و خارجی که در نوار غزه نگهدای می شدند در حملات هوایی اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته، کشته شده اند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حماس اعلام کرد که ۱۳ نفر از افراد گروگان گرفته شده توسط این گروه، از جمله اتباع خارجی در حملات اسرائیل کشته شدند. در همین حال ارتش اسرائیل خبر داد که پنجشنبه شب ۲۰ مهر‌ماه، به ۷۵۰ هدف در غزه از جمله ۱۲ برج حماس حمله کرده است.

رسانه‌های فلسطینی خبر دادند وائل الزرد، از رهبران حماس کشته شد. در پی ضرب‌الاجل اسرائیل برای ترک شمال غزه، ۴۰۰ هزار نفر از خانه‌های خود فرار کردند.

گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه ای علام کردند: «۱۳ زندانی از جمله خارجی ها در پنج نقطه هدف جنگنده های اسرائیلی کشته شدند».

حماس با حمله خود در شنبه گذشته حدود ۱۵۰ نفر را به گروگان گرفت.

وزارت دفاع اسرائیل به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان شمال غزه هشدار داده است این منطقه را به سمت نواحی جنوبی ترک کنند.

مقام‌های حماس این هشدار را جنگ روانی خواندند و از مردم غزه خواستند آن را نادیده بگیرند.

ارتش اسرائیل در هفتمین روز از جنگ با انتشار ویدیوهایی از حمله به اهداف خود در غزه اعلام کرد هواپیماهایش در عرض یک دقیقه تمام ۱۲ ساختمان بلندمرتبه حماس را با موشک ویران کردند.

هشدار تل‌آویو برای تخلیه غزه، موجی از وحشت را در میان بیش از یک میلیون جمعیت ساکن آن ایجاد کرده است.

به گفته ناظران، تخلیه این جمعیت در یک شبانه‌روز عملا کاری ناممکن است و اسرائیل با این هشدار به دنبال ایجاد آمادگی ذهنی برای حمله زمینی به نوار غزه است.

به گفته ساکنان شمال غزه، خیابان‌ها خالی شده‌اند چون مردم در خانه‌های خود مانده‌اند و نمی‌دانند پس از دستور تخلیه اسرائیل چه باید بکنند.

بر اساس گزارش‌ها، شماری از فلسطینی‌ها به دلیل قطع اینترنت و فروپاشی شبکه‌های ارتباطی و خطوط تلفن، اطلاعات اندکی از وقایع جنگ دارند و بیشترشان حتی هنوز دستور مستقیم ارتش اسرائیل را برای تخلیه نشنیده‌اند.

با این‌ حال دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل خبر داد بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خانه‌های خود در نوار غزه فرار کرده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر روز پنج‌شنبه‌اش به اسرائیل گفت حماس همچنان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و این کاری است که همواره انجام می‌دهد.

او ادامه داد: «غیرنظامیان را عمدا در معرض خطر قرار می‌دهند تا از خودشان و تسلیحاتشان دفاع کنند. این مساله اساسی است که اسرائیل با آن مواجه است. غیر‌نظامیان هدف عملیات اسرائیل نیستند.»

بر اساس آخرین گزارش‌ها از غزه، در حملات اسرائیل بیش از هزار و ۵۰۰ نفر کشته و بیش از شش هزار نفر زخمی شدند.

تایمز اسرائیل نیز گزارش داد تاکنون هزار و ۳۰۰ اسرائیلی در حملات حماس کشته شده‌اند.