نتانیاهو و گانتز

مقامات اسرائیلی: حماس «داعش غزه» را از روی زمین محو می‌کنیم؛ اعضای حماس را «مرده» بدانید

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس از اولین نشست کابینه «اضطراری» کشورش، گفت که همه اعضای حماس خود را «مُرده» حساب کنند.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز،  نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتس از چهره‌های مهم اپوزیسیون این کشور، به همراه یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه ۱۹ مهر تاکید کردند که گروه شبه نظامی حماس را از روی زمین محو خواهند کرد.

همزمان واشینگتن از اسرائیل خواست که در پاسخ به حمله حماس، خویشتنداری نشان دهد.

این سخنان از سوی رهبران اسرائیل در حالی عنوان شد که روز چهارشنبه – ۱۱ اکتبر – گزارش شد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و مهمترین متحد اسرائیل در جهان، طی یک گفتگوی تلفنی با آقای نتانیاهو تصریح کرده است که ارتش تحت امر او باید «مطابق قوانین جنگی» عمل کند.

آقای بایدن در گفتگو با همتای اسراییلی خود گفته او خشم و حس ناکامی که مردم اسرائیل دارند را درک می‌کند اما قویا به این کشور توصیه می‌کند که قوانین معاهدات ژنو در ارتباط با جنگ را ارج نهند. او همچنین به ایران که از حمله خونین حماس به اسرائیل حمایت کرده، «هشدار داده که مراقب رفتار خود باشد».

روز چهارشنبه و ساعتی پیش از برگزاری نخستین جلسه کابینه اضطراری جنگی در دولت اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و بنی گانتز، رقیب جدی و مخالف سرسخت دولت فعلی، توافق کردند که با توجه به شرایط اضطراری کشورشان با هم فعلا ائتلاف کنند.

بنیامین نتانیاهو در نشستی به همراه بنی گانتس، از چهره‌های مهم اپوزیسیون این کشور، و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل تشکیل کابینه اضطراری را اعلام کرد.

یوآو گالانت نیز گفت که اسرائیل «حماس» را از روی زمین «محو» خواهد کرد.

یوآو گالانت در این نشست که به صورت تلویزیونی پخش می‌شد، گفت: ««آنچه [روز شنبه با حمله حماس] روی داد از سال ۱۹۴۵ برای یهودیان اتفاق نیفتاده است».

وزیر دفاع اسرائیل دریک بیانیه تلویزیونی در کنار بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، تاکید کرد: «ما حماس را محو خواهیم کرد».

یوآو گالانت در ادامه گفت: «حماس «داعش غزه» از روی زمین محو خواهد شد.»

چهارشنبه‌شب بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی تلویزیونی، ضمن تشبیه گروه حماس به داعش،‌ گفت: «از هم‌اکنون همه اعضای حماس را،‌ مرده بدانید».

در حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل،‌ دست‌کم ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند.

آنتونی بلینکن امروز پنجشنبه ۲۰ مهر برای ابراز همبستگی با دولت و مردم اسرائیل، وارد این کشور شد.

براساس اخبار منتشر شده وزیر خارجه آمریکا جمعه ۲۱ مهرماه با رئیس تشکیلات فلسطینی دیدار می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت، دستکم ۲۲ آمریکا در حملات حماس به اسرائیل کشته شدند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «در حالی که ما همچنان به طور دقیق اوضاع زیر نظر داریم، متاسفانه اکنون می‌دانیم که حداقل۲۲ شهروند آمریکایی کشته شده‌اند و تعدادی از شهروندان آمریکایی کسانی هستند که به اسارت حماس درآمده‌اند».

آقای بلینکن اضافه کرد: «به تلاش‌ها برای آزادی این گروگان‌ها ادامه می‌دهیم. حمایت ایالات متحده از اسرائیل ثابت قدم و تزلزل‌ناپذیر است.»

به گفته حسین الشیخ دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین،‌ محمود عباس امروز هم در امان با عبدالله پادشاه اردن دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.