پاپ فرانسیس درباره گروگان‌های حماس و محاصره غزه ابراز نگرانی کرد

رهبر ۸۶ ساله کاتولیک‌های جهان در یک نشست هفتگی ضمن ابراز نگرانی درباره شرایط مردم غزه در محاصره، خواهان آزادی گروگان‌های اسرائیلی توسط گروه حماس شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پاپ فرانسیس روز چهارشنبه خواستار آزادی فوری گروگان‌هایی شد که شبه‌نظامیان حماس در «جدی‌ترین» حمله به اسرائیل در نیم قرن گذشته گروگان گرفته‌اند.

او در یک نشست هفتگی تاکید کرد که با «درد و دلهره» وقایع اسرائیل و «سرزمین‌های اشغالی» را که «کشته‌ها و مجروحان زیادی» در پی‌داشته دنبال می‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همزمان درباره شرایط غزه تحت محاصره کامل ابراز نگرانی کرد.

پاپ گفت: «هر کسی که مورد حمله قرار می گیرد حق دارد از خود دفاع کند. اما من بسیار نگران محاصره کاملی هستم که فلسطینی‌های غزه در آن زندگی می‌کنند، جایی که قربانیان بی‌گناه زیادی نیز وجود دارد.»

رهبر ۸۶ ساله کلیسای کاتولیک گفته:‌ «کسانی که هدف حمله قرار می‌گیرند‌ حق دارند از خود دفاع کنند؛‌ اما همزمان درباره وضعیت غزه تحت محاصره، که در آنجا هم بسیاری از افراد بیگناه قربانی شده‌اند،‌ به شدت نگرانم. تروریسم و تندروی کمکی به حل مشکل درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌کند؛ بلکه آتش تنفر،‌ خشونت و انتقام‌جویی را شعله‌ورتر می‌کند و باعث می‌شود هر دو طرف بیشتر رنج بکشند».

جنگ در غزه وارد پنجمین روز خود شده است و پس از آنکه روز شنبه شبه‌نظامیان حماس، گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی، حملات تروریستی گسترده‌ای در خاک اسرائیل انجام دادند، ارتش اسرائیل حملات هوایی به مکان‌ها و زیرساخت‌های این گروه در نوار غزه را آغاز کرد که به کشته شدن صدها فلسطینی در غزه انجامیده است.