اتحادیه اروپا کمک به فلسطینی‌ها را متوقف کرد

کمیسیون اروپایی اعلام کرد بسته کمک‌های توسعه خود به فلسطینی‌ها که ارزش آن ۶۹۱ میلیون یورو است، را مورد بازنگری قرار داده و فورا همه پرداخت‌ها را متوقف خواهد کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، اولیور وارهلی، کمیسر اروپایی برای همسایگان اتحادیه اروپا این خبر را در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد.

او نوشت: میزان ترور و وحشی‌گری علیه اسرائیل و مردم آن یک نقطه عطف است. هیچ فعالیتی به طور معمول دیگر در کار نخواهد بود.

شبه‌نظامیان حماس مرگبارترین یورش به خاک اسرائیل را در ۵۰ سال گذشته رقم زدند.

تاکنون بیش از ۷۰۰ اسرائیلی کشته و شمار زیادی گروگان گرفته شده‌اند.

بر اساس گزارش یورونیوز، پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست روزانه خود حمله حماس به اسرائیل را محکوم کرد.

او گفت: نظر اتحادیه اروپا این است که حماس در مرحله نخست تمام اقدامات خصمانه خود را کنار بگذارد، تمام اسیران را آزاد کند و در مرحله دوم به سمت راه حل باثباتی گام برداریم که صلح را در منطقه برقرار کند و فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنند. 

در این نشست خبری همچنین اعلام شد که با توجه به حمله حماس، کمیسیون اروپا با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به پروژه های مالی خود در نوار غزه و کمک های مالی تصمیم نهایی را در اسرع وقت اتخاذ خواهد کرد.

استانو همچنین گفت: «اگر راهی پیدا نکنیم با توجه به شدت حملات روز شنبه وضعیت در منطقه رو به قهقرا می‌رود.»

وی تاکید کرد که گفت‌وگو بهترین و تنها راه حل است: «باید جلوی حماس و خشونت‌ها گرفته شود، گروگان‌ها آزاد شوند و در نهایت بررسی شود چگونه راه‌های ارتباطی و گفت‌وگوها برقرار شود.»

آقای استانو با اشاره به جلسه غیررسمی و اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا افزود: «فردا تمام مسائل بررسی خواهند شد. موضع ما روشن بوده و بارها بر آن تاکید کرده‌ایم که اتحادیه اروپا حق اسرائیل در دفاع از خود را محترم می‌داند و بر آن تاکید دارد.»