آمریکا ناو هواپیمابر به شرق مدیترانه اعزام کرد؛ حزب‌الله لبنان تهدید به حمله کرد

پس از آنکه آمریکا اعلام کرد کشتی‌های جنگی خود را به منطقه می فرستد، گروه حزب‌الله لبنان تهدید کرد در صورت مداخله مستقیم آمریکا در جنگ اسرائیل و حماس، این گروه به مواضع آمریکا در خاورمیانه حمله خواهد کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، تایمز اسرائیل نوشت: یک سخنگوی حزب‌الله پس از آنکه آمریکا اعلام کرد کشتی‌های جنگی خود را به منطقه می فرستد، با صدور بیانیه‌ای گفت: «فلسطین، اوکراین نیست.»

آمریکا ناو هواپیمابر آمریکایی یو‌‌اس‌‌اس جرالد فورد را با ۵۰۰۰ ملوان و عرشه هواپیماهای جنگی خود، همراه با رزمناوها و ناوشکن‌ها، برای پاسخگویی به هرگونه تهدیدی، از جمله جلوگیری از رسیدن سلاح‌های اضافی به حماس، آماده اعزام کرده است.

ناو هواپیمابر فورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر ایالات متحده است که قبلاً در دریای مدیترانه بود.

سخنگوی حزب‌الله گفته است: در صورت دخالت مستقیم آمریکا، تمامی مواضع آمریکا در منطقه به اهداف قانونی محور مقاومت تبدیل می‌شود و با حملات ما مواجه خواهند شد. و در آن روز هیچ خط قرمزی وجود نخواهد داشت.

از سویی دیگر، لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوری خواه روز یکشنبه گفته بود اگر حزب‌الله به اسرائیل حمله کند جمهوری اسلامی باید هزینه بالایی بدهد.

گراهام به فاکس نیوز گفته است که در تماس های متعددی با منطقه بوده است و تهدید کرد که اگر حزب الله حمله کرد در هماهنگی آمریکا و اسرائیل باید پالایشگاه‌های نفت در ایران ویران شوند.

حزب الله که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، روز یکشنبه به مواضع اسرائیل شلیک کرد.

برخی کشورهای غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که جمهوری اسلامی ممکن است در حمله حماس به اسرائیل دست داشته باشد.

جمهوری اسلامی این اتهامات را رد کرده‌است.