بمب گذاری انکارا

حمله تروریستی در مقابل وزارت کشور ترکیه در آنکارا

وزیر کشور ترکیه از تلاش برای یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در آنکارا و زخمی شدن دو مأمور پلیس خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، صبح امروز یکشنبه ۹ مهرماه رسانه‌های خبری از شنیدن شدن صدای انفجار در نزدیکی پارلمان و ساختمان‌های دولتی در آنکارا ‌ پایتخت ترکیه خبر داده‌اند. در نخستین اظهار نظرهای رسمی علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه، گفته است که دو مهاجم قصد داشتند در مقابل مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند.

وزارت کشور ترکیه این حادثه را «حمله‌ای تروریستی» اعلام کرده است. به گفته این وزارتخانه دو مامور پلیس ترکیه در این حمله مجروح شدند. وزارت کشور ترکیه گزارش داده است که دو نفر با خودرو به دنبال ورود به اداره امنیت ترکیه وابسته به وزارت کشور بودند.

بنا به اعلام وزارت کشور ترکیه یکی از «دو تروریست» در انفجار انتحاری کشته شد و ماموران تلاش نفر دوم برای آسیب زدن را «خنثی» کردند.

بنا به گزارش‌ها دومین مهاجم در درگیری با ماموران پلیس کشته شده است.

سی ان ان ترک در این خصوص نوشت، «علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۹:۳۰ دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

وی در ادامه نوشت: در این حمله تروریستی ۲ مامور پلیس به دلیل آتش‌سوزی به صورت جزئی مجروح شدند.

وزیر کشور ترکیه ابراز امیدواری کرده است که حال هر دو مامور به سرعت بهبود پیدا کند. هر دو مامور به بیمارستان منتقل شده‌اند.

یرلی‌کایا تاکید کرد: تا نابودی آخرین تروریست به مبارزه قاطعانه خود ادامه خواهیم داد.

پارلمان ترکیه قرار است روز یکشنبه فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

بنا به گزارش رسانه‌های ترکیه از منطقه‌ای در مرکز آنکارا که چند وزارتخانه و پارلمان این کشور در آن واقع شده‌اند صدای تیراندازی شنیده شده است. طبق همین گزارش‌ها تعداد زیادی از خودروی‌های پلیس و آمبولانس به محل اعزام شده‌اند.

هنوز هیچ گزارشی درباره هویت عاملان حمله روز یکشنبه در آنکارا منتشر نشده است.

دادستانی ارشد آنکارا تحقیقات در مورد حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور ترکیه را آغاز کرده و پخش گزارش از صحنه حادثه برای تلویزیون ممنوع شده است.