/

مولانا عبدالحمید خطاب به مقامات جمهوری اسلامی: خواسته‌های ملت را بی‌پاسخ نگذارید

امام جمعه اهل سنت زاهدان در نخستین سالگرد جمعه خونین خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت: حکومت صدای همه ملت را بشنود، و خواسته مردم را برآورد کند تا یک وحدت ملی واقعی شکل بگیرد.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مولوی عبدالحمید در نماز جمعه هفت مهر ماه با اشاره به نخستین سالگرد جمعه خونین گفت: به سالگرد جمعه خونین در مهرماه سال گذشته رسیدیم. برای مردم ما و همه کسانی که در جهان وجدان بیدار و آزادگی دارند، اتفاق تلخی بود. این اتفاق هیچ جای دنیا پیش نمیآید. بیش از صد نفر کشته شدند و حدود سیصد نفر زخمی شدند. اتفاق تلخی بود…. آنهم در مصلای شهر که همیشه در آن از انتخابات حرف زده می‌شد، از حکومت حرف زده می‌شد، مقامات از وحدت اینجا حرف می زدند اما اینجا این اتفاق روی داد. خیلی غیرمنتظره بود.

وی افزود: خواسته این مردم در این یکسال این است که مرتکبان این جنایت و گناه بزرگ شدند به مجازات اسلامی برسند. مردم انتظار دارند بنابر قانون این افراد مجازات شوند…. از مردم تشکر می‌کنم که صبر کرده‌اند و از طریق قانون پیگیر هستند… از قضاتی که به پرونده رسیدگی می‌کنند شناخت داریم و درباره آنها حرفی نداریم اما تاکید داریم که قضات آن استقلالی که باید داشته باشند را ندارند. ما اطلاع داریم از جاهای مختلف بر این قضات فشارهایی وارد می‌شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با خطاب قراردادن مقامات حکومت ایران گفت: خواسته‌های ملی را رسیدگی کنید. خواسته همه ملت ایران را بی پاسخ نگذارید. ما هم بخشی از ملت ایران هستیم. ما حاضریم از خانواده شهدای زاهدان بخواهیم رضایت بدهند. مردم این منطقه شاید سواد نداشته باشند اما عقل دارند و قدرت تحلیل دارند. این مردم اهل گذشت هستند. آنها حتی حاضرند از حق خودشان بگذرند اگر مشکلات همه ملت ایران را حل کنید. مردان و زنان زیادی زندانی هستند. من دلم می‌سوزد از اینهایی که زندانی هستند یا حتی در حصر خانگی هستند. همه اینها را آزاد کنید و حرف‌شان را گوش کنید. اول مشکلات کل مردم ایران که مشکلات خود مردم و مسولان هستند را حل کنید. مشکلات را با گفتگو حل کنید. اگر چنین کنید ما از همه مردم می‌خواهیم از خونها گذشت کنند تا یک وحدت ملی تشکیل شود.

مولوی عبدالحمید گفت: مردم ایران شایسته و با فرهنگ هستند. اگر حرف این مردم شنیده شود، می‌تواند یک آشتی ملی در کشور شکل بگیرد. این منوط به این است که به خواسته‌های مردم توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این شعار و توهین به شخصیت من نمی‌خورد. اگر کسی برای من احترام قائل است، شعار مرگ و توهین ندهد. نه به شخصی مرگ بگوئید و نه توهین کنید.

اعتراضات نمازگزاران بلوچ در زاهدان به خشونت کشیده شد.

رسانه حال وش از مجروح شدن دستکم ۲۳ تن از جمله چهار کودک در اعتراضات امروز زاهدان خبر داد.

حال وش نوشت: امروز جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲، دستکم ۲۳ تن از جمله ۴ کودک زیر ۱۴ سال در اعتراضات امروز فقط در منطقه خیام و محدوده مسجد مکی از سوی نیروهای نظامی با شلیک گلوله مجروح شدند.

نیروهای نظامی همچنین در مناطق مشترک، کشاورز ، مدرس و دیگر نقاط شهر با معترضان درگیر شده‌اند که اقدام به شلیک کرده اند که تعداد مجروحین احتمالی تا لحظه تنظیم خبر اطلاع دقیقی در دست نیست.

طبق این گزارش همچنان مناطق ذکر شده ملتهب است و نیروهای نظامی و لباس شخصی زیادی در خیابانها حضور دارند.

جمعیت زیادی از معترضان کماکان در مسجد مکی حضور دارند نیروهای امنیتی به داخل صحن مسجد گاز اشکاور شلیک کردند.