/

در آستانه سالگرد جمعه خونین زاهدان؛ محاصره مسجد مکی و مصلی زاهدان توسط نیروهای امنیتی

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد جمعه خونین زاهدان و انتشار فراخوانهای اعتراضات و اعتصابات، منابع حقوق بشری بلوچ از محاصره شدید مسجد مکی، مصلی زاهدان و منطقه مشترک توسط نیروهای امنیتی و نظامی با ایجاد ایست و بازرسی خبر داده‌اند.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از حال وش، امروز جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲، یک روز مانده تا سالگرد جمعه خونین نیروهای امنیتی و نظامی همه خیابانها و کوچه‌های مسجد مکی و مناطق دیگر شهر از جمله بعثت را مسدود و این مکانها را کامل به محاصره  خود در آورده‌اند.

طبق این گزارش، جمعیت زیادی از مردم در منطقه بلوار بهداشت زاهدان معطل هستند و نیروهای نظامی تاکنون اجازه ورود به مصلی را به آنان نداده‌اند.

به گفته منابع حال وش، نیروهای امنیتی و نظامی کوچه های اطراف مسجد را کلا مسدود کردند و خیمه زدند داخل کوچه ها، مردم رو شدیداً کنترل می‌کنند و کارت ملی میخواهند از آنان، به ماشین ها اجازه ورود به منطقه را نمیدهند هدفشون جلوگیری از حضور مردم در نماز جمعه است.

همچنین از شب گذشته اینترنت در شهرهای بلوچ نشین و شهر زاهدان به شدت مختل شده و‌ برقراری تماس برای شهروندان غیرممکن شده است.

در روزهای گذشته، خودروها و نیروی نظامی زیادی از استانهای کرمان و هرمزگان و خراسان جنوبی وارد شهرهای بلوچ نشین شده بودند.