/

بازداشت مجدد زینب کاظمی توسط ماموران امنیتی در تهران

یک بانوی مهندس مخالف حجاب اجباری که در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران روسری از سر برداشته‌ بود، مجددا توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، منابع حقوق بشری از بازداشت مجدد زینب کاظمی، مهندس مخالف حجاب اجباری، در روز دوشنبه ۲۷ شهریور در تهران خبر داده‌اند.

وی زمستان گذشته پس از برداشتن روسری‌ در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران به اتهام «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

او در اینستاگرام خود در این مورد نوشته است: بعد از برداشتن روسری‌ام به نشان اعتراض در مجمع عمومی نظام مهندسی تهران در بهمن ماه ۱۴۰۱ دستگاه قضایی کشور تشخیص داد که برای من تشکیل پرونده قضایی دهد.

خانم کاظمی افزود: بعد از تشکیل دادگاه در ششم شهریور ماه ،دیروز حکمم به من ابلاغ شد، لذا با توجه به رسانه‌ای شدن فیلم اعتراضم  و اینکه در این مدت رسانه ای نداشته و ندارم تصمیم گرفتم توضیحاتی مختصر در خصوص جریان پرونده و حکم صادره جهت اطلاع رسانی ارائه دهم.

او تصریح کرد: هرگز از بلند کردن فریاد عدالت خواهی در برابر ظلم پشیمان نبوده و نیستم.

این مهندس معترض گفته پرونده‌‌اش به دلیل رسانه‌ای‌شدن با «خشونت زیادی» مواجه نشده است.

او گفته دردناک بودن برخوردهای حکومتی با پرونده‌های مشابه موجب شده است که او سکوتش دراین‌باره را بشکند.

خانم کاظمی نشست مجمع سازمان نظام مهندسی استان تهران در بهمن‌ماه گذشته را «بسیار پرحاشیه» توصیف کرد.

او دلیل برداشتن روسری‌اش را اعتراض به تبعیض همیشگی نسبت به خانم‌ها، ضرب و شتم مهندسان معترض به روند رای‌‌گیری به وسیله نیروهای امنیتی و تقلب در رای‌گیری مجمع ذکر کرد.

او از تعلیق پنج ساله حکم ۷۴ ضربه شلاق از سوی دادگاه خبر داد اما با اشاره به شیوه قانون‌گذاری مجلس پیش‌بینی کرد که او هم همانند بسیاری از افراد دیگر به‌ زودی مجرم شناخته شده و حکمش اجرا خواهد شد.

ویدئوی مربوط به برداشتن روسری زینب کاظمی و سخنرانی اعتراضی او در نشست سازمان نظام مهندسی استان تهران در بهمن‌ماه گذشته بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

در بخشی از کیفرخواست، زینب کاظمی به «بازی کردن با موهایش» بر روی سکوی محل مجمع سازمان نظام مهندسی متهم شده است.