/

تهدید خانواده زنده‌یاد نیکا شاکرمی همزمان با فرارسیدن مراسم سالگرد

خواهر زنده‌یاد نیکا شاکرمی با انتشار مطلبی در حساب اینستاگرام از تهدیدهای نهادهای امنیتی همزمان با فرارسیدن اولین سالگرد این جانباخته خیزش انقلابی خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آیدا شاکرمی نوشت: از هفته گذشته، جو امنیتی، تمام منطقه حیات الغیب را فرا گرفته است. تا الان، تعدادی از هموطنان که قصد شرکت در مراسم سالگرد نیکا را داشتند، احضار، بازداشت و تهدید شده‌اند که حق شرکت در این مراسم را ندارند.

او افزود: هم‌چنین، افرادی به صورت ناشناس ما را تهدید کرده اند که اگر بر مزار جگرگوشه مان حضور پیدا کنیم مادرم دستگیر خواهد شد و به او گفته اند بهتر است به فکر امنیت من که تنها دخترش هستم باشد.

خواهر نیکا نوشت: بعد از همه این سنگ اندازی‌ها، حالا اطلاعات اجازه داده مراسم (پنجشنبه سی شهریور) برگزار شود به شرطی که خشونتی درکار نباشد.

خانم شاکرمی تاکید کرد: در صورتی‌ که در مراسم خاکسپاری و چهلم، خشونت کاملا از طرف نیروهای امنیتی و نظامی بود نه مردم؛ درواقع این ما هستیم که از آنها خواهش می‌کنیم مزاحمتی برای مردم ایجاد نکنند و خشونت به خرج ندهند.

نیکا شاکرمی،‌‌ نوجوان ۱۷ ساله‌ هنرمندی بود که در جریان انقلاب “زن، زندگی، آزادی” در تاریخ بیست‌وهشتم شهریور ماه در بلوار کشاورز تهران ناپدید شد.

پیکر بی‌جان او چندین روز بعد در سردخانه کهریزک با صورت و گونه شکسته، دندان‌های خردشده و آسیب در جمجمه سر به خانواده‌اش تحویل داده شد.

بر اساس ویدئوهای انتشار یافته در فضای مجازی، نیکا همان روز که ناپدید شد، در صف اول تجمعات انقلابی در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان شانزده آذر حضور داشت.

گفته شده، نیکا توسط ماموران شناسایی، تعقیب و بازداشت شده بود.

نهایتا پیکر نیکا توسط نهادهای امنیتی ربوده و به صورت مخفیانه در روستایی از توابع خرم‌آباد با حضور پرشمار مزدوران به خاک سپرده شد.