عالیه مطلب زاده
/

جایزه انجمن روزنامه‌نگاری «زنان وین» به عالیه مطلب‌زاده زندانی سیاسی اهدا شد

انجمن روزنامه‌نگاری زنان وین جایزه امسال خود در بخش «شبکه رسانه‌ای زنان» را به عالیه مطلب‌زاده، عکاس، خبرنگار و نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ایران اهدا کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شبکه رسانه‌ای زنان، نهاد اهداکننده جایزه روزنامه‌نگاری وین، این جایزه را به منظور حمایت و همبستگی با زنان اصحاب رسانه در ایران، به عالیه مطلب‌زاده اهدا کرد.

جایزه خبرنگاری وین به پاس تجلیل از فعالیت حرفه‌ای و حقوق بشری عالیه مطلب‌زاده به این عکاس و فعال ایرانی تعلق گرفت. این جایزه به ابتکار «شبکه رسانه‌های زنان» در اتریش و برای مقابله با تبعیض‌های جنسیتی در اهدای جوایز روزنامه‌نگاری به زنان روزنامه‌نگار داده می‌شود.

در مراسم اهدای این جایزه که روز دوشنبه ۲۷ شهریور در وین و با حضور غزل عبداللهی، دختر عالیه مطلب‌زاده، عکاس و خبرنگار برگزار شد.

غزل عبداللهی، دختر خانم مطلب‌زاده، روز سه‌شنبه ضمن اعلام این خبر، در اینستاگرام نوشت که به نمایندگی از او این جایزه را دریافت کرده است.

این پیام اینستاگرامی همچنین حاوی نامه‌ای از عالیه مطلب‌زاده است که در این مراسم قرائت شده است. خانم مطلب‌زاده در این نامه نوشته است: «دیگر چیزی به نام خبرنگاری در ایران وجود ندارد.»

خانم مطلب زاده همچنین تاکید کرده: «باید گفت؛ دیکتاتور برای دوام آوردن به ابزاری بیش از ایجاد رعب و وحشت در دل مردمان نیاز دارد؛ او دوام نمی‌آورد مگر با ایجاد وحشت همراه با ستایش بی‌قیدوشرط. دیکتاتورهای دنیای امروز بدون ایجاد توهم پایگاه مردمی، بدون هورا کشیدن‌های طرفداران مسخ‌شده‌ی وحشت‌زده راهی ندارند. و این پایان کار آنهاست. »

خانم مطلب زاده در حال سپری کردن دوران محکومیت ۳ ساله خود در زندان اوین است.