تجمع دانشجویی
/

احضار ۳۰ دانشجوی دانشگاه بهشتی و گرفتن تعهد برای شرکت نکردن در اعتراضات احتمالی

شورای صنفی دانشجویان کشور از احضار دست‌کم ۳۰ دانشجوی دانشگاه بهشتی در آستانه‌ سالگرد اعتراضات سراسری و بازگشایی دانشگاه‌ خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای صنفی دانشجویان کشور با اعلام این خبر در کانال تلگرامی خود نوشت: دانشجویان برای اخذ تعهد به حراست کل این دانشگاه احضار شده‌اند و از آنها تعهدی مبنی بر «عدم شرکت در اعتراضات احتمالی» ترم جدید گرفته شده است.

بنابر اعلام این شورا برخی از دانشجویان که پیش‌تر نیز تماس‌های تهدیدآمیزی را از شمار‌ه‌های خصوصی دریافت کرده بودند، بار دیگر توسط حراست مورد تهدید قرار گرفتند.

دانشجویانی که حاضر به امضای تعهدنامه نشده‌اند نیز توسط حراست تهدید به ممانعت از فارغ‌التحصیلی‌شان شدند.

در روزهای پایانی مرداد نیز کانال‌های خبری دانشجویی از احضار و بازجویی شماری از دانشجویان دانشگاه‌های جندی‌شاپور اهواز، امیرکبیر تهران، و صنعتی اصفهان به نهادهای امنیتی خبر دادند.

شورای صنفی دانشجویان ایران روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد بر اساس اعلام کرد که دست‌کم ۱۳ دانشجو در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، ۱۰ دانشجو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، و چند دانشجو نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان تماس‌هایی تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند و به دفاتر پیگیری احضار شده‌اند.

از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی اصفهان، و فردوسی مشهد نیز گزارش های مشابهی منتشر شده است.

از هفته های گذشته و با قرار داشتن در آستانه سالروز خیزش انقلابی ایرانیان و روز جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، شدت سرکوب و فشار نهادهای امنیتی و انتظامی افزایش داشته تا حکومت از این طریق راه را برای شکل گیری هر نوع اعتراضی ببندد.