نرکس سکندری
نرگس اسکندری
/

دعوت شهردار فرانکفورت از مردم برای شرکت در تجمع سالروز جان‌باختن مهسا امینی

نرگس اسکندری گرونبرگ، شهردار ایرانی‌تبار شهر فرانکفورت در آلمان، در ویدئویی که به دو زبان آلمانی و فارسی در اینستاگرام خود منتشر کرده، از مردم دعوت کرد در تجمع سالروز جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی که در این شهر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شهردار ایرانی تبار فرانکفورت، مهسا امینی را «دختر ایران، دختر آزادی» نامید و با اشاره به جان‌باختگان اعتراضات، بازداشت‌شدگان و اعتراضات، از شهروندان دعوت کرد در تجمع یادشده «صدای آزادی و خشم» باشند.

شهردار فرانکفورت با اشاره به کشتار صدها تن از جوانان در یک سال گذشته در طی اعتراضات سراسری زن،زندگی، آزادی و بازداشت هزاران تن از شهروندان در زندانها، از ایرانیان خواست تا با تجمع در روز ۱۶ سپتامبر ساعت ۳ در فرانکفورت، با اتحاد و همبستگی خودشان نشان دهند که در کنار مردم شجاع ایران هستند.

او تاکید کرد ۲۵ شهریور روز کشته شدن مهسا امینی روز بزرگی برای ایرانیان است.

خانم اسکندری خود از زندانیان دهه ۶۰ در زندان اوین است که فرزندش را در زندان به دنیا آورد.

شهرهای مختلف آلمان در جریان اعتراضات صحنه اعتراضات گسترده‌ای بود و تجمع برلین از جمله بزرگترین تجمعات مخالفان جمهوری اسلامی در سراسر دنیا بود.

اردیبهشت ماه سال جاری خیابانی که کنسولگری جمهوری اسلامی در آن واقع است با حضور شهردار فرانکفورت به صورت نمادین خیابان “ژینا مهسا امینی” نامیده شد. در این مراسم حدود ۲۰۰ نفر شرکت کردند.