دایی مهسا امینی
/

نیروهای امنیتی دایی مهسا امینی را بازداشت کردند

در آستانه سالگرد خیزش انقلابی مردم ایران، صفا عائلی دایی مهسا امینی توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش کرد که ظهر روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ، نیروهای اداره اطلاعات سقز به منزل خانوادگی صفا عائلی ۳۰ ساله و دایی کوچک ژینا امینی هجوم برده و با ایجاد جو ارعاب و وحشت اقدام به بازداشت وی کرده‌اند.

به گفته منابع هه‌نگاو، نیروهای حکومتی با پنج اتومبیل پر از نیرو بدون ارائه هرگونه برگه قضایی به منزل این شهروند در محله ” چَم ولی‌خان” هجوم برده و وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

براساس گزارش این سازمان حقوق بشری تا زمان انتشاراین خبر اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت و اتهامات وارده علیه صفا عائلی و همچنین محل نگهداریش در دسترس نیست.

براساس آمار منتشر شده از سوی هه‌نگاو طی پنج ماه گذشته دست‌کم ۷۲ نفر از اعضای خانواده‌های دادخواه توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

ماشالله کرمی پدر مهدی کرمی در کرج، چهار عضو خانواده حنانه کیا در نوشهر، دو برادر میلاد زارع در بابل، مادر محمدجواد زاهدی در ساری، همسر و خواهر شیرین علیزاده در اصفهان نیز در موج فشار بر خانواده‌های دادخواه بازداشت شده‌اند.

فرزانه برزه‌کار مادر عرفان رضایی نیز روز یکشنبه ۱۲ شهریور در مراسم یادبود جواد روحی معترضی که به شکلی مشکوک در زندان نوشهر کشته شد بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل کردند.

شمار دیگری از اعضای خانواده‌های دادخواه معترضان کشته شده نیز در چند روز اخیر احضار یا برای مدتی بازداشت و سپس آزاد شده‌اند.