نازیلا معروفیان بازداشت شد
/

نازیلا معروفیان بار دیگر بازداشت شد

نازیلا معروفیان روزنامه‌نگار که در روزهای گذشته با قید وثیقه آزاد بود، صبح امروز با حضور چند مامور امنیتی در خانه‌اش مجدد بازداشت شده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، همسایه‌های خانم معروفیان به ایران وایر گفته‌اند که «نیروهای امنیتی امروز چهارشنبه هشتم شهریور، درب منزل نازیلا معروفیان را شکسته‌اند و او را در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند».

از علت دستگیری و مکان انتقال او اطلاعاتی در دست نیست.

پیش از این نیز روز دوشنبه ۲۳ مردادماه خانم معروفیان هنگام مراجعه به کلانتری برای بازپس گرفتن گوشی موبایل، پس از ضرب‌وشتم شدید از سوی ماموران کلانتری، به همراه مادرش بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد.

این روزنامه‌نگار تیرماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و روز یکشنبه ۲۱ مرداد با قید وثیقه و به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

خانم معروفیان پس از گذشت چند روز، از زندان آزاد شد.

نازیلا معروفیان هشتم آبان‌ماه سال گذشته به دلیل مصاحبه با امجد امینی، پدر مهسا امینی، بازداشت شد.

وی نوزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی و به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

شنبه هشتم بهمن‌ماه، رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری در خصوص این روزنامه‌نگار منتشر شد که بر اساس آن خانم معروفیان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر ‎مهسا امینی» به دو سال ‎حبس تعزیری (با تعلیق پنج ساله)، ۱۵ میلیون تومان جریمه، و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

خانم معروفیان از خبرنگارانی بود که پس از کشته شدن مهسا امینی، بعد از مصاحبه با پدر مهسا، بازداشت شد. چندی پیش افشاگری خانم معروفیان از تعرض جنسی به زنان زندانی منجر به بازداشت و تشکیل پرونده قضایی مجدد برای او شده بود.

خانم معروفیان در روزهای اخیر در توییترش نسبت به بازداشت «مهدی یراحی»، خواننده معترض واکنش نشان داده بود.