/

تشکیل کارگروه تخصصی حجاب در دانشگاه‌؛ دانشجویان مخالف «حجاب اجباری» به اردوی راهیان نور اعزام می شوند!

مدیرکل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم ، تحقیقات و فناوری از تشکیل کارگروه تخصصی عفاف و حجاب در دانشگاه‌ های کشور خبر داد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، محمد مهدی ذوالفقارزاده مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری در رویداد تعالی حکمرانی عفاف و حجاب گفت: اقدامات در حوزه عفاف و حجاب در بخش‌های سیاستی، تبینی، تشویقی، اثباتی و … است.

این مقام دانشگاهی با اعلام خبر تشکیل کارگروه تخصصی عفاف و حجاب در دانشگاه ها کشور گفت که ابلاغ همه مصوبات مرتبط با عفاف و حجاب و پوشش به دانشگاه‌ها انجام شده است.

به گفته او راهبردهای پشتیبانی، ترویج مطالعات و پژوهش، آموزش، استفاده بهینه از ظرفیت ساختارها و رعایت الزامات نگرشی متولیان و مجریان و همچنین مواجهه هوشمندانه و مدبرانه به عنوان راهبردها در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

ذوالفقارزاده تاکید کرد: ابلاغ استفاده از ظرفیت اساتید محبوب و موثرین دانشگاهی و اولویت دهی به دانشجویان هنجار شکن در اعزام به راهیان نور و راهیان پیشرفت و همچنین تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ستاد وزارت علوم و کل دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

به نظر می رسد اولویت دادن برای اعزام به اردوی راهیان نور برای دانشجویانی که حجاب اجباری را رعایت نمی کنند و عنوان «هنجارشکن» گرفته اند، همان مواجهه «هوشمندانه و مدبرانه» مد نظر این مسئول دانشگاهی باشد.

مدیرکل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از اجرای طرح حریم فرهیختگی خبر داد و گفت: این اقدام در جهت توسعه فرهنگ پوشش و عفاف و حجاب صورت گرفته است.

آقای ذوالفقار درباره «حریم فرهیختگی» توضیحات بیشتری ارائه نکرده است.

در هفته های گذشته مجلس شورای اسلامی با همه جنجال ها بر سر لایحه عفاف و حجاب، به بررسی آن به صورت اصل ۸۵ و غیرعلنی در کمیسیون قضایی مجلس خاتمه داده و قرار است این مصوبه کمیسیون برای اجرای آزمایشی در صحن مجلس رای گیری شود.

این لایحه که از سوی قوه قضائیه به دولت ارائه شد با انتقادات گسترده ای در بین طرفداران حکومت مواجه شد و در نهایت با ارائه پیشنهاداتی به ۷۵ ماده رسید که در هر ماده قواعد سختگیرانه تری نسبت به گذشته گنجانده شده که در صورت تصویب نهایی و اجرایی شدن آن، شرایط و ادامه زندگی روزمره را برای شهروندان سخت از قبل خواهد کرد.