/

پیام مشترک خانواده‌های دادخواه در محکومیت بازداشت‌ها: قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان

شماری از خانواده‌های دادخواه در محکومیت احضار و بازداشت اعضای خانواده کشته‌شدگان در جریان خیزش انقلابی با انتشار  متنی مشترک در شبکه‌های اجتماعی خطاب به حکومت تاکید کردند: قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانواده‌های دادخواه خیزش انقلابی با انتشار متنی مشترک در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: این روزها که هر ساعت یکی از خانواده‌های دادخواه را بازداشت و احضار می‌کنند، سخن را کوتاه و اضافه‌گویی نمی‌کنیم. بین ما با تن بی‌جان جگرگوشه‌هایمان بر دوش‌ و شما با زندان‌ها و شلاق‌ها و تهدیدهایتان، تنها یک جمله باقی‌ست: قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان.

این اقدام در پی آن صورت گرفت که سعید افکاری، برادر زنده‌یاد نوید افکاری روز گذشته در واکنش به بازداشت خانواده‌های جانباختگان، این متن را در حساب‌ شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد.

حکومت برای ممانعت از آغاز مجدد خیرش انقلابی در سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، اعضای خانواده چندین تن از کشته‌شدگان خیزش را بازداشت کرد.

صبح روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه، برادر «اسماعیل آبیل (براهویی)» از جانباختگان جمعه خونین زاهدان توسط نیروهای نظامی در تربت حیدریه بازداشت شد. هویت این نوجوان بلوچ، «فرامرز براهویی (آبیل)» فرزند ناصر، اهل زاهدان و ساکن مشهد احراز شده است.

همچنین مهسا یزدانی، مادر زنده‌یاد محمدجواد زاهدی، شب گذشته به دنبال یورش ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

نسرین علیزاده، خواهر زنده‌یاد شیرین علیزاده صبح امروز چهارشنبه یکم شهریور ماه توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

این بازداشت در حالی صورت گرفته که کوروش وزیری، همسر شیرین علیزاده‌ نیز در تاریخ ۲۵ مرداد ماه، همزمان با زادروز همسر خود توسط ماموران نهادهای امنیتی بازداشت شد. ‌

گفته شده، آقای وزیری بر مزار همسرش و مقابل چشمان فرزندش بازداشت شده و تلفن همراه او و نزدیکانش توسط ماموران امنیتی ضبط شد.