/

تداوم احضار خانواده‌های دادخواه؛ احضار پدر جاویدنام زانیار ابوبکری توسط اطلاعات مهاباد

در ادامه فشار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی بر خانواده‌های دادخواه، پدر یکی از جانباختگان خیزش انقلابی از سوی اطلاعات سپاه مهاباد احضار و بازداشت شد و پس از ارائه تعهد مبنی بر عدم حضور در تجمعات و مراسم‌ها آزاد گردید.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، روز پنج‌شنبه ۲ شهریور ماه، عبدالله ابوبکری،‌ پدر زانیار ابوبکری از جان‌باختگان خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی در مهاباد پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر به مدت چند ساعت بازداشت و پس از ارائه تعهد کتبی مبنی بر عدم شرکت در مراسم سالگرد این خیزش آزاد شد.

آقای ابوبکری روز یکم شهریور ماه به صورت تلفنی از سوی ماموران ستاد خبری اداره اطلاعات برای ارائه پاره‌ای توضیحات احضار و از وی خواسته شده بود روز سه‌شنبه دوم شهریور خود را به این نهاد امنیتی معرفی نماید.

روز پنج‌شنبه دوم شهریور،‌ این شهروند پس از مراجعه به ستاد خبری اداره اطلاعات مهاباد به مدت چندین ساعت از سوی ماموران این نهاد امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است.

بازجویان اداره اطلاعات مهاباد ضمن تهدید و هشدار به این شهروند در خصوص شرکت در مراسم سالگرد خیزش، از وی تعهد کتبی گرفته‌اند که به هیچ شیوه‌ای حق شرکت در هیچگونه اعتراض و مراسمی را ندارد.

این شهروند پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده است.

زانیار ابوبکری، ۲۱ ساله و شهروند اهل مهاباد در تاریخ ۵ آبان ماه در در جریان اعتراضاتی که پس از خاکسپاری سمکو مولودی از جان‌باختگان خیزش انقلابی در این شهر برگزار شده بود در اثر تیراندازی نیروهای نظامی-امنیتی جان باخت.