//

تداوم فشارها علیه خانواده‌های کشته‌شدگان خیزش انقلابی؛ برادر زنده‌یاد اسماعیل براهویی بازداشت شد

یک نوجوان ۱۵ ساله که برادر یکی از جانباختگان جمعه خونین زاهدان است، توسط نیروهای نظامی در تربت حیدریه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از حال وش، صبح روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه، برادر «اسماعیل آبیل (براهویی)» از جانباختگان جمعه خونین زاهدان توسط نیروهای نظامی در تربت حیدریه بازداشت شد.

هویت این نوجوان بلوچ، «فرامرز براهویی (آبیل)» فرزند ناصر، اهل زاهدان و ساکن مشهد احراز شده است.

بنابر اظهارات منابع آگاه، فرامرز در تاریخ ۱۴ مرداد ماه برای حضور بر مزار برادرش از محل سکونت خود مشهد به زاهدان سفر کرده و پس از حضور بر مزار برادرش و دیدار با فامیل و بستگان مجددا با اتوبوس عازم مشهد محل سکونت خود بود که روز گذشته در ایست و بازرسی کامه واقع در شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی توسط نیروهای نظامی بازداشت و به مکانی نامعلوم انتقال داده شده است.

تاکنون از دلیل بازداشت این نوجوان بلوچ اطلاعی در دسترس نیست و پیگیریهای خانواده او حاصلی نداشته است.

همچنین همزمان با نزدیک شدن به سالگرد خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» و افزایش فشار نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بر خانواده‌های کشته‌شدگان، دو تن دیگر از اعضای خانواده‌های دادخواه توسط ماموران حکومتی بازداشت شدند.

مهسا یزدانی، مادر زنده‌یاد محمدجواد زاهدی، شب گذشته به دنبال یورش ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری خانم یزدانی حاصل نشده است.

همچنین نسرین علیزاده، خواهر زنده‌یاد شیرین علیزاده صبح امروز چهارشنبه یکم شهریور ماه توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

این بازداشت در حالی صورت گرفته که کوروش وزیری، همسر شیرین علیزاده‌ نیز در تاریخ ۲۵ مرداد ماه، همزمان با زادروز همسر خود توسط ماموران نهادهای امنیتی بازداشت شد. ‌

گفته شده، آقای وزیری بر مزار همسرش و مقابل چشمان فرزندش بازداشت شده و تلفن همراه او و نزدیکانش توسط ماموران امنیتی ضبط شده است.