/

حکم مجید توکلی در دادگاه تجدید نظر تایید شد؛ حبس، تبعید و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی

مجید توکلی فعال سیاسی در توییترش از تایید حکم حبس، تبعید و ممنوعیت فعالیتش در فضای مجازی، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مجید توکلی فعال سیاسی امروز چهارشنبه اول شهریورماه در توییترش نوشت: «حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر امروز به وکیلم ابلاغ شد و رای شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تایید شد. حکم قطعی و قابل اجرا است. محکومیت زندان: ۵سال اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و ۱سال فعالیت تبلیغی علیه نظام بعد از آن، محکومیت تکمیلی: ۲ سال تبعید از تهران، منع فعالیت مجازی و منع خروج از کشور»

آقای توکلی در این توئیت تصریح کرده «باوجودی‌که پرونده چهارشنبه ۲۵مرداد در شعبه۳۶تجدیدنظر ثبت و وقت‌نظارتش تعیین شده بود، در رای آمده که در “وقت فوق‌العاده” یکشنبه ۲۹مرداد تصمیم‌گیری شده و حوزان و خلیلی قضات تجدیدنظر دادنامه شعبه۲۸انقلاب (عموزاد) را تایید کردند. بعید است که چندین جلد پرونده و دادخواست را دیده باشند.»

او همچنین یادآور شده «رای صادره برای نوشته‌ها و نظرات چندسال اخیر است و در ادامه‌ی سرکوبِ فکر و بیان این‌سال‌هاست. گرچه هیچ سند و مدرکی برای اجتماع و تبانی با دیگران وجود ندارد، اما این اتهام از ابتدا برای صدور حکم سنگین‌تر در پرونده اضافه شد و با تکیه بر گمانه‌ها و گزارش‌های اطلاعاتی به اینجا رسید».

مجید توکلی، ۲۴ تیرماه در توئیتر از برگزاری آخرین جلسه‌ دادگاهش با اتهام‌های «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» خبر داده و گفته بود: «وزارت اطلاعات اصرار به حکم سنگین دارد.»

او در ادامه افزوده بود که «نوشتن و اندیشیدن را حق خودم می‌دانم».