/

تداوم فشارها بر خانواده‌های دادخواه؛ ماشالله کرمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

پدر محمد مهدی کرمی یکی از متهمان پرونده موسوم به «اعتراضات کمالشهر» که توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعدام شد، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، براساس گزارش های منتشر شده از روز گذشته، ماشالله کرمی پدر محمدمهدی کرمی با یورش ماموران امنیتی بازداشت شد.

گزارشگر حقوق بشر در ایران به نقل از یک منبع مطلع نوشت: چندین تن از ماموران امنیتی با ورود به منزل آقای ماشاالله کرمی، ابتدا منزل این شهروند را تفتیش کردند و پس از صوت جلسه و توقیف برخی لوازم ازقبیل گوشی های تلفن همراه، سپس آقای کرمی را بازداشت کردند.” 

از مکان نگهداری، نام نهاد امنیتی دستگیر کننده و از وضعیت آقای کرمی اطلاعی حاصل نشده است. 

ماشالله کرمی، پس از اجرای حکم اعدام فرزندش، محمدمهدی کرمی، پیگیریهای بسیاری را برای دادخواهی انجام داد و به نظر می‌رسد این بازداشت مرتبط با دادخواهی وی صورت گرفته است. 

محمدمهدی کرمی، در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲، بعنوان متهم ردیف اول پرونده موسوم به(اعتراضات کمالشهر)از بابت اتهامات (افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت کشور)، (حمله به ماموران نیروی انتظامی و بسیج و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به جان باختن روح الله عجمیان) اعدام شد.