/

یک کارگردان سینما بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو اعلام کرد نوید میهن‌دوست، کارگردان سینما، سه سال بعد از آن که با حکم دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده بود، روز یکشنبه ۲۹ مرداد بازداشت و برای اجرای این حکم به زندان اوین منتقل شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بر اساس این گزارش، این کارگردان اسفند ماه ۹۹، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» به سه سال حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران» به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد و طبق قانون تجمیع احکام، سه سال حبس برای او قابل اجرا اعلام شد.

روز نهم اسفند ۹۹ محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل آقای میهن‌دوست، با انتشار توئیتی اعلام کرد که حکم حبس موکل او ظرف دو روز عیناً در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران تائید شده است.

هه‌نگاو نوشت که این فیلمساز روز ١٣ آذر ماه ١٣٩٨ پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و بعد از مدتی به قید وثیقه آزاد شده بود.

در آن زمان، خانواده او این اقدام را احتمالاً مرتبط با اعتراضات آبان ۹۸ اعلام و برخی منابع دیگر این اقدام را به دلیل مشارکت آقای میهن‌دوست در ساخت یک فیلم مستند درباره زندگی یک خبرنگار بیان کرده‌ بودند.

مصطفی عزیزی، تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی مقیم کانادا، روز یکشنبه در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت که آقای میهن‌دوست به دلیل «فیلمی که بیش از یک دهه پیش ساخته بود و هیج‌جا نمایش داده نشده» بازداشت شده است.

نوید میهن‌دوست، علاوه‌ بر نویسندگی یا کارگردانی چند سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی «هرچی خدا بخواد» را نیز در سال ۱۳۸۹ کارگردانی کرد.