/

تایید احکام حبس و تبعید برای متهمان پرونده روح الله عجمیان از سوی دیوان عالی

پس از گذشت چهارماه از صدور حکم متهمان پرونده مرگ روح‌الله عجمیان در کرج، دیوان عالی کشور روز گذشته احکام صادرشده توسط شعبه یک دادگاه انقلاب استان البرز را تایید و براساس احکام صادره ۱۱ متهم این پرونده از ۳ تا ۱۵ سال زندان برایشان اجرا می شود.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، براساس گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حکم زندان سه متهم زیر ۱۸ سال این پرونده نیز تایید شده است.

 روز ۲۹ فروردین‌.ماه ۱۴۰۲، رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد که براساس حکم دادگاه، برای ۱۱ متهم این پرونده حسب مورد ۱۰،۵،۳، و ۱۵ سال حبس صادر شده است.

براساس حکم صادر حمید قره‌حسنلو به ۱۵سال حبس در تبعید در یزد، رضا آریا ۱۰ سال حبس در تبعید، حسین محمدی ۱۰ سال حبس در تبعید، مهدی محمدی ۱۰ سال حبس در تبعید، آرین فرزام‌نیا (زیر ۱۸ سال)  به ۱۰ سال حبس، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی(زیر ۱۸ سال) هرکدام به ۵ سال حبس، فرزانه قره‌حسنلو به ۵ سال حبس در تبعید در زندان مشهد، شایان چارانی، امیرمحمد جعفری(زیر ۱۸ سال)، و علی معظمی گودرزی به ۳ سال حبس محکوم شدند.

براساس این گزارش سه نفر به نامهای بهراد علی‌کناری، رضا شاکر زواردهی و جواد زرگران با تبدیل اتهامشان از افساد فی‌الارض به «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» شامل عفو رهبری شده و از زندان آزاد شدند.