بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک توسط نیروهای امنیتی

به گزارش حال وش امروز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه ، مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک و پدر مولوی عبدالغفار نقشبندی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، به گفته منابع حال وش «مولوی فتحی محمد در مسیر راسک به چابهار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال شده است».

براساس این گزارش پیشتر در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲، دفتر نماینده ولی فقیه و اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه، مولوی فتحی محمد نقشبندی را احضار و او را تهدید به بازداشت کرده بودند.

براساس گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی فتحی محمد نقشبندی به‌همراه فرزند و چند تن دیگر در حال رفتن به چابهار بودند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کمپین فعالین بلوچ نوشته نیروهای امنیتی با همکاری مسوولان شرکت نفت چابهار، طی تماس تلفنی با مولوی فتحی محمد نقشبندی، از او خواسته بودند تا جهت بازگشایی سهمیه های سوخت خودروهای خانواده خود، شخصا به چابهار مراجعه کند.

کمپین فعالین بلوچ افزوده مولوی نقشبندی و همراهان او توسط نیروهای اداره اطلاعات تا برجک نظامی «نوبندیان» تحت تعقیب قرار می‌گیرند و سپس شماری از نیروها که در مسیر کمین کرده بودند، وی و همراهانش را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک که در اظهارنظرات خود انتقاداتی به حکومت داشته است،  در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ مردادماه در این شهرستان در سخنانی گفته بود مسولین بدانند اگر بخواهند این برخورد ها را ادامه بدهند با زندان رفتن یا کشته شدن من نقشبندی بسیاری از حقایق فاش میشود.

او همچنین گفته بود که از سوی مقامات امنیتی به دفاع از تروریست متهم شده است.

مولوی نقشبندی در سخنان روز جمعه خود تاکید کرده بود که «من تشویش اذهان نکردم ولی همیشه حرف حق را می زنم».