ترامپ و ۱۸ نفر دیگر در پرونده انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا متهم شدند

دونالد ترامپ و ۱۸ متهم دیگر در ارتباط با تلاش‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اعتراض به نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا، عصر دوشنبه توسط دادستان‌های شهرستان فولتون این ایالت متهم شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای که علیه ترامپ صادر شده رئیس جمهور سابق آمریکا را در ۱۳ مورد متهم کرده است. نقض قانون سازمان‌های تحت نفوذ و فاسد ایالتی، تشویق به نقض سوگند یک مامور دولتی، تبانی برای ارتکاب جعل درجه اول، تبانی برای ارائه اسناد غلط از جمله اتهامات ترامپ هستند.

در کنار رئیس جمهور سابق، ۱۸ نفر دیگر از جمله مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، رودی جولیانی، جنا الیس و سیدنی پاول، وکلای سابق ترامپ نیز متهم شدند.

هر یک از ۱۹ متهم با اتهامات متعددی روبرو هستند و در مجموع ۴۱ اتهام در این پرونده وجود دارد.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، اواخر روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه گفت: «این کیفرخواست ادعا می‌کند که متهمان به جای پیروی از روند قانونی جورجیا برای چالش‌های انتخاباتی، در یک اقدام مجرمانه برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری جورجیا شرکت کرده‌اند».

او مدعی شد که هدف ۱۹ متهم این بود که به رئیس جمهور ترامپ اجازه دهند «دوره ریاست‌جمهوری را از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ تصاحب کند».

فانی ویلیس، اعلام کرد قصد دارد همه متهمان را با هم محاکمه کند.

ویلیس می‌خواهد دادگاه تا شش‌ ماه آینده برگزار شود، اما تعیین تاریخ آن بر عهده قاضی دیگری به نام اسکات مک‌آفی‌ست، که به صورت تصادفی انتخاب شده است.

این چهارمین پرونده کیفری‌ست که علیه ترامپ تنظیم شده و او در همه موارد اعلام بی‌گناهی کرده است.

ترامپ کمی با انتشار ویدئویی در وب‌سایت کمپین انتخاباتی خود به این کیفرخواست واکنش نشان داد و گفت: «عدالت و حاکمیت قانون رسماً در آمریکا مرده است».

وی افزود: «این چهارمین مداخله جو بایدن فریبکار و دموکرات‌های کمونیست در انتخابات است که به طور کامل کشور ما را ویران می‌کنند».

ستاد انتخاباتی پرزیدنت ترامپ همچنین بیانیه‌ای طولانی منتشر کرد و مدعی شد که اتهامات جنایی اخیر یک حمله با انگیزه سیاسی است که توسط خانم ویلیس انجام شده است.

ترامپ معتقد است که وزارت دادگستری دولت بایدن و دیگر دشمنان دموکرات از جمله خانم ویلیس این اتهامات را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که نامزدی او را در طول مبارزات انتخاباتی خدشه‌دار کنند.