/

پرونده‌سازی دستگاه‌های امنیتی علیه وکیل یک ارتشی معترض

یک وکیل دادگستری که وکالت رضا کوشکی‌نژاد، نظامی معترض بازداشت شده را بر عهده گرفته است، از پرونده‌سازی دستگاه‌های امنیتی برای او با اتهام «تبلیغ علیه نظام» خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، علی امیدی در حساب اینستاگرام خود نوشت: برای من به دلیل اطلاع‌رسانی درخصوص وضعیت پرونده  رضا کوشکی‌نژاد، نظامی بازداشتی، با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» کیفرخواست صادر شده است.

به گفته این وکیل دادگستری، دادیار پرونده، حفاظت اطلاعات ارتش را ضابط تحقیقات درخصوص بنده قرارداده که این خود تخلف است، چون من ارتشی نیستم.

وی افزود: از استوری‌های رضا کوشکی‌نژاد و کامنت‌های مردم زیر پست‌های موکلم هم علیه من استفاده کرده‌اند.

آقای امیدی تاکید کرد: از دادیار به دلیل سپردن تحقیقات به ضابط غیرمربوط شکایت خواهم کرد، از گزارش‌دهندگان حفاظت اطلاعات ارتش آبدانان و خرم‌آباد شکایت انتظامی و کیفری خواهم کرد.

رضا کوشکی‌نژاد، عضو اخراج‌شده پدافند هوایی ارتش روز سه‌شنبه شانزدهم خرداد ماه در جریان مشارکت در مراسم خاکسپاری منصوره سگوند توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.

وی پیشتر در دو مورد طی خیزش انقلاب زن، زندگی، آزادی بازداشت شده بود.

منصوره سگوند، دختر جوانی بود که خرداد ماه پس از استعفای اعتراضی از عضویت افتخاری پلیس، توسط نیروی حکومتی بازداشت و به قتل رسید.
 
آقای کوشکی‌نژاد پیشتر در هفتم مهر ماه گذشته با نشر ویدئویی از معترضان در مقابل نیروهای سرکوبگر حمایت کرد.

وی پس از این اقدام حدود بیست روز بازداشت و به مدت سه ماه از کار تعلیق شد.
 
او بار دیگر هنگامی که مردم معترض آبدانان به پدافند هوایی این شهر پناه بردند، از ورود نیروهای سرکوب ممانعت کرد و در پی آن حدود یک ماه بازداشت را در زندان پارسیلون و زندان ایلام سپری کرد.

این نظامی سابق نهایتاً برای همیشه از عضویت نیروی ارتش اخراج شد.