جان‌باختن ۹۳ نفر در هاوایی و در مرگبارترین آتش‌سوزی قرن گذشته آمریکا

افزایش تعداد جان‌باختگان آتش‌سوزی جنگلی در یکی از جزایر هاوایی به ۹۳ نفر، این حادثه را به مرگبارترین آتش‌سوزی قرن ایالات متحده تبدیل کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، تا روز گذشته تعداد جان‌باختگان ۸۹ مورد ذکر شده بود که در آخرین به‌روزرسانی تلفات آتش‌سوزی در جزیره تفریحی مائوئی که یکی از جزایر ایالت هاوایی آمریکا به شمار می‌رود، تعداد کشته‌شدگان ۹۳ نفر اعلام شد.

 تا پیش از این آتش‌سوزی سال ۲۰۱۸ در شهر پارادایس ایالت کالیفرنیا مرگبارترین آتش‌سوزی ۱۰۰ سال گذشته آمریکا به حساب می‌آمد. در آن حادثه ۸۵ نفر کشته و بیش از ۱۳۹۰۰ خانه را ویران شد.

جاش گرین فرماندار هاوایی نیز در جریان بازدید از خسارات برجا مانده از این آتش‌سوزی تکرار کرد که آمار رسمی کشته‌شدگان «افزایش خواهد یافت».

آتش‌سوزی اصلی در لاهاینا، شهری تاریخی در غرب مائوئی رخ داد که محل زندگی بیش از ۱۲۰۰۰ نفر بود. زمانی این منطقه‌ای رونق و سرسبز بود، اما اکنون مانند یک زمین بایر به نظر می‌رسد.

به گفته مقامات محلی در حال حاضر در این جزیره حدود ۴۵۰۰ نفر به سرپناه نیاز دارند و بیش از ۱۴۰۰ نفر به پناهگاه‌های اضطراری منتقل شده‌اند.

این آتش‌سوزی‌ها در غروب سه‌شنبه گذشته، ۱۷ مرداد آغاز شد و ساکنان را غافلگیر کرد به همین دلیل بسیاری مجبور شدند تنها با لباس‌هایی که بر تن داشتند فرار کنند و برخی نیز برای زنده ماندن مجبور شدند وارد آب‌های اقیانوس شوند.

هاوایی دارای یک سیستم هشدار اضطراری است، اما قبل از گسترش این حریق، آژیرهای مختلف نصب شده در سراسر جزیره فعال نشدند. مقامات همچنین تلاش کردند تا هشدارها را به تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها و ایستگاه‌های رادیویی ارسال کنند، اما قطعی گسترده برق و شبکه تلفن همراه باعث شد که این هشدار برای ساکنان جزیره ارسال نشود.