//

محرومیت ۲۰۰ دانشجو از خوابگاه توسط حراست دانشگاه بوعلی همدان به بهانه حجاب اجباری

در ادامه اعمال فشار نهادهای امنیتی مستقر در دانشگاه‌ها علیه دانشجویان معترض، دست‌کم ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان، به صورت غیرقانونی و بدون اخطار قبلی با بهانه عدم رعایت حجاب اجباری از حق دسترسی به خوابگاه محروم شده‌اند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، این محرومیت بدون هیچ اخطار قبلی‌ صورت گرفته و دانشجویان پس از مراجعه به سامانه دانشگاه برای رزرو خوابگاه متوجه آن شده‌اند.

طبق این گزارش، مسئولین امور خوابگاه عنوان کردند که این محرومیت‌ها به دلیل گزارش حراست مبنی بر عدم رعایت قوانین پوشش و استعمال سیگار رخ داده‌ است.

این تشکل دانشجویی عنوان کرده که اکثر دانشجویان محروم دختر هستند و از آنان خواسته شده‌ تا برای رفع این محرومیت، تعهدنامه‌ امضا کنند.

لازم به ذکر است، گزارش حراست بدون ارائه هیچ شواهدی و تنها با ابلاغ غرض‌ورزانه اسامی دانشجویان صورت گرفته‌ است.

این در حالی است که بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های دانشگاهی، هیچ نهادی از جمله حراست نمی‌تواند بدون احضاریه رسمی و تشکیل پرونده و درنهایت صدور حکم‌ انضباطی، دانشجویی را از خوابگاه یا هر نوع امکانات و حقوق دانشجویی منع کند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور با محکوم کردن این اقدام حراست دانشگاه بوعلی همدان، محرومیت دانشجویان و اخذ تعهدنامه به این شکل را تخلف آشکار حراست و معاونت دانشجویی عنوان کرده است.