هشدار اسرائیل به حزب‌الله؛ آغازگر جنگ باشند، لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل خطاب به حزب‌الله و مقام‌های دولت لبنان هشدار داد که اسرائیل آماده است در صورت هر حمله‌ای علیه خود هر وجب از خاک لبنان را که حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی در آن دارایی‌هایی دارند، هدف قرار دهد و لبنان را به «عصر حجر» بازگرداند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، یوآو گالانت طی بازدید از مناطق مرزی با لبنان در شمال اسرائیل خطاب به شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی و مقام‌های دولت لبنان گفت: «اشتباه نکنید، ما خواهان جنگ نیستیم اما آماده دفاع از شهروندان، سربازان و تمامیت ارضی اسرائیل هستیم.».

او در ادامه عنوان کرد: «به حزب‌الله و حسن نصرالله، هشدار می‌دهم که اشتباه نکنند».

این مقام نظامی اسرائیل افزود: «آنها در گذشته مرتکب اشتباهاتی شدند و هزینه‌هایی بسیار گزاف نیز پرداخته‌اند».

گالانت همچنین با بیان این‌که ارتش کشورش می‌داند چگونه از شهروندان اسرائیلی از هر نظر محافظت کند، در ادامه گفت که دشمن باید بفهمد که در مورد امنیت اسرائیل همه با هم متحد هستیم در صورت بروز اشتباه دوباره گروه حزب‌الله و شروع مجدد درگیری‌ها، ارتش اسرائیل لبنان را به «عصر حجر» می‌برد.

رئیس‌جمهوری اسرائیل نیز چهارشنبه گذشته با حضور در مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان گفت: «می‌خواهم به دشمنانمان، به‌ویژه حزب‌الله در آن سوی مرز، بگویم اشتباه نکنند. ارتش اسرائیل قوی است. متحد است. این کشور توانا است و از حاکمیت خودش و امنیت و رفاه مردم اسرائیل محافظت و دفاع خواهد کرد. این اولویت اصلی ما است».

اما تنش ها میان اسرائیل و حزب الله لبنان از زمان انفجار یک بمب جاده‌ای در ماه مارس امسال در اسرائیل شدت گرفته است.

اسرائیل اعلام کرده این بمب‌گذاری کار نیروهای نفوذی حزب‌الله بوده، اما این گروه مسلح لبنانی مورد حمایت جمهوری اسلامی تاکنون مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

ارتش اسرائیل ۱۵ تیرماه در واکنش به شلیک یک خمپاره از خاک لبنان که به شهری در نوار مرزی این کشور اصابت کرد چند نقطه از جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

برخی نهادهای اسرائیلی نیز نسبت به بهره‌برداری جمهوری اسلامی و حزب‌الله از اعتراضات داخلی اسرائیل نسبت به تغییرات قضایی کشور هشدار داده‌اند.

گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به همین موضوع عنوان کرد که حزب‌الله و سایر مقامات لبنانی ممکن است به اشتباه فکر کنند که اکنون می‌توانند اسرائیل را بیشتر آزمایش کنند، زیرا بحران استعفای نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل و غیره مطرح شده، اما آنها باید درک کنند که در صورت تهدید گروهی مانند حزب‌الله به جنگ، اسرائیل متحد خواهد ماند.