نتانیاهو خواستار تهدید نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی شد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با هیأتی از قانونگذاران حزب دموکرات آمریکا، خواستار استفاده از تهدید نظامی برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای جمهوری اسلامی شد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، نتانیاهو در این دیدار گفت: «مهم‌ترین چیز ایجاد یک تهدید نظامی معتبر در مقابل جمهوری اسلامی است. مسئله دیگر، استفاده از آن است».

او در دیدار با قانون‌گذاران آمریکایی که به اسرائیل سفر کرده بودند، تأکید کرد که «ما جهانی را نمی‌خواهیم که در آن حکومت ایران بتواند نیویورک یا واشنگتن یا لس‌آنجلس یا هر جای دیگری را با سلاح هسته‌ای تهدید کند».

نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: «به طور حتم شاهد جهانی نخواهیم بود که آنها در آن بتوانند اسرائیل را نابود کنند و بخواهند با یک بمب کار یک کشور را تمام کنند. این سخنان نفرت‌انگیز است، اما واقعیت آنها را نشان می‌دهد».

نتانیاهو تصریح کرد: «فارغ از هر گونه توافق، با هر آنچه در توان داریم از خود دفاع خواهیم کرد».

پیش از این بسیاری از مقام‌های اسرائیل ضمن مخالفت آشکار با توافق قدرت‌های جهان با جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته‌ای آن تصریح کرده‌اند در راستای دفاع از منافع ملی کشورشان، خود را ملزم به تبعیت از هیچ توافقی نمی‌دانند و در صورت لزوم یک‌جانبه علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهند کرد.

تیرماه گذشته دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن جمهوری اسلامی از سال ۲۰۲۰ میلادی به دنبال افزایش ظرفیت خود برای ساخت بمب اتمی بوده و درگیر تحقیقاتی است که اگر روزی تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای بگیرد امکان تولید مواد شکافت‌پذیر مورد نیاز برای تکمیل یک بمب هسته‌ای را داشته باشد.

در این دیدار، حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ایالات متحده به تضمین امنیت اسرائیل بدون توجه به اینکه مباحثات داخلی در فلسطین اشغالی بر سر اصلاحات قضایی ادامه خواهد داد.

جفریس گفت: «آنچه کشورهای ما را به هم پیوند می‌دهد ارزش‌های دموکراتیک مشترک و منافع استراتژیک مشترک است. ما صرف‌نظر از اینکه مسئله اصلاحات قضائی در اسرائیل به چه نتیجه‌ای ختم شود برای حفظ برتری نظامی اسرائیل تلاش خواهیم کرد».

جفریس گفت که دموکرات‌های مجلس نمایندگان همچنان به امنیت اسرائیل متعهد هستند و او مطمئن است که روابط امنیتی بین ارتش ایالات متحده و ارتش رژیم صهیونیستی قوی، ثابت، قابل اعتماد و قوی باقی خواهد ماند.