حمله اوکراین به نفتکش روسی در نزدیکی کریمه

مقام‌های روسیه اعلام کردند که یک نفتکش این کشور در تنگه کرچ، در نزدیکی پل کریمه هدف حمله شناورهای بدون سرنشین اوکراین قرار گرفته است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری روسی تاس به نقل از مرکز امداد دریایی روسیه اعلام کرد این کشتی بر اثر حمله شب گذشته صدمه‌دیده است و دو یدک‌کش برای جابه‌جایی آن اعزام شده‌اند.

به نوشته مسکو تایمز، این کشتی متعلق به شرکت شیمیایی اس آی جی است که به علت تامین سوخت برای نیرو‌های روس که در جنگ سوریه به کمک بشار اسد، رفته بودند، هدف تحریم‌های آمریکا واقع شده است.

ولادیمیر روگوف، یکی از مقام‌های منصوب شده از سوی روسیه در منطقه زاپوریژیا (اوکراین) در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد شمار زیادی از اعضای خدمه کشتی بر اثر اصابت تکه‌های شیشه در هنگام حمله زخمی شده‌اند.

او همچنین تصاویری را با عنوان «قطعات و تجهیزات متلاشی شده داخل شناور» در کانال تلگرامش به اشتراک گذاشت. به گفته او این نفتکش، در حال انتقال نقت برای نیروهای روس مستقر در سوریه بوده است.

به گفته مرکز اطلاع‌رسانی بزرگراهی، عبور و مرور روی پل ارتباطی بین کریمه به روسیه به مدت سه ساعت به تعلیق درآمد و بامداد شنبه از سر گرفته شد. پل کرچ تنها سازه از این نوع است که شبه‌جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌کند و به ویژه برای ارسال تجهیزات نظامی روسیه به جبهه اوکراین از آن استفاده می‌شود.

این تازه‌ترین حمله دریایی نیروهای اوکراین به مواضع روسیه است.