/

آزار جنسی یک زن معترض به حجاب اجباری که مقابل یک هیئت مذهبی بازداشت شد

بر اساس گزارش یکی از سایت‌هایی که در زمینه حقوق زندانیان سیاسی و مدنی فعالیت می‌کند، یکی از بانوانی که طی روزهای اخیر به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری مقابل «هیات قمر بنی‌هاشم» در تهران بازداشت شده، پس از انتقال به یک خانه امن توسط ماموران مورد ضرب و شتم و آزار جنسی قرار گرفته است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سایت اطلس زندان‌های ایران به نقل از یک منبع مطلع نوشت: تبسم جمال‌پور، یکی از زنانی که عکس بدون حجاب او در مقابل یک هیئت مذهبی طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را برانگیخته بود، پس از بازداشت در تاریخ ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲ و انتقال به یک خانه امن، مورد ضرب‌وجرح و آزار جنسی قرار گرفته است.

به گفته یک منبع آگاه در گفتگو با این سایت، ماموران امنیتی پس از بازداشت خانم جمال‌پور، به او گفته‌اند: «باید مانند تصویری که منتشر کرده‌ای لخت شوی» و سپس با خشونت و ضرب‌وجرح، لباس او را از تنش درآورده‌ و اقدام به لمس بخش‌های خصوصی بدن او کرده‌اند.

به گفته این منبع مطلع، تبسم جمال‌پور پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین، طی روزهای متوالی مورد بازجویی قرار گرفته و روز سه‌شنبه ۳ مرداد ماه به بند زنان اوین منتقل شده است.

اتهامات علیه خانم جمال‌پور «توهین به مقدسات» و «اشاعه فساد و فحشا» عنوان شده است.

تبسم جمال‌پور، ۲۰ ساله است و در فیلم «لاک قرمز» و سریال «محکومین» به‌عنوان بازیگر حضور داشته است.

پیش‌تر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، خبر بازداشت دو زن و دو مرد در این‌باره را منتشر کرده بود.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روزهای اخیر اعلام کرد: چهار شهروند به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری مقابل یک «هیات عزاداری در منطقه شش تهران» از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.

این خبرگزاری حکومتی عنوان کرده که دست‌کم دو نفر از بازداشت‌شدگان زن هستند.

تسنیم ادعا کرده که این بازداشت در پی «کشف حجاب و برهنه‌نمایی دو زن و یک مرد مقابل هیات قمر بنی‌هاشم و همکاری فرد چهارم» در منطقه شش تهران و انتشار گسترده این تصاویر در فضای مجازی انجام گرفته است.

این خبرگزاری همچنین ادعا کرده که یکی از دو مرد بازداشت شده، «حین فروش مواد مخدر» همراه با «مقادیر زیادی مواد مخدر» دستگیر شده است.

طی روزهای اخیر، تصاویری از سه جوان شامل دو دختر بدون روسری و یک پسر با پوشش شلوارک مقابل یک هیات عزاداری منتشر شد.

این تصویر مورد توجه شمار زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

همزمان ادعای شناسایی و بازداشت این چهار جوان مطرح شد.

همچنین روزنامه کیهان در سرمقاله خود خواهان حمایت از نیروی انتظامی در طرح «مبارزه با بی‌حجابی» شد.

روزنامه کیهان ادعا کرده بود که پلیس ایران یکی از «محجوب‌ترین، مظلوم‌ترین و در عین حال مقتدرترین» نیروهای نظامی دنیاست!