/

تداوم سرکوب دانشجویان معترض؛ ضرب و شتم یک دانشجو توسط حراست دانشگاه تهران

یک دانشجوی کارشناسی ارشد سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه تهران و دانش‌آموخته‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی طی یک تماس تلفنی و به بهانه‌ مسائل آموزشی به ساختمان حراست احضار شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور، روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه، محمد‌ موحدی‌نیا که به روند غیرقانونی احضار خود اعتراض کرده و خواستار ابلاغیه‌ کتبیِ احضار شده بود، تهدید به بازداشت شد.

وی در نهایت پس از حضور در دفتر حراست، جهت اخذ نوشته توسط سجاد خاکساری و رضا حضرتی، مدیران کل حراست دانشگاه تهران و دانشگاه بهشتی، مورد تهدید، توهین و ضرب و شتم قرار گرفته است.

طبق این گزارش، علی‌رغم پیگیری‌های متعدد دانشجویان دانشگاه تهران از مسئولان جهت برخورد قانونی با مدیر حراست و پس از گذشت ۳ هفته، همچنان هیچ اقدامی از سوی مسئولان دانشگاه‌ صورت نگرفته است.

از سویی دیگر، این دانشجو اقدام به طرح شکایت قضایی از مدیران حراست دانشگاه تهران و بهشتی کرده و پرونده‌‌ وی در دادسرای ناحیه‌ ۶ تهران در حال بررسی است.

از آغاز انقلاب “زن، زندگی، آزادی”، دانشجویان یکی از اقشاری هستند که به طور مداوم تحت سرکوب نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار دارند و به طور گسترده با احکام تعلیق، محرومیت از تحصیل و حتی بازداشت و حبس مواجه شده‌اند.