/

یک روزنامه نگار به جرم «تبلیغ علیه نظام» در اصفهان بازداشت شد

صبا یزدی، دختر حسین یزدی، روزنامه‌نگار، با تأیید اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت پدرش، گفت که او به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانم یزدی امروز سه‌شنبه  گفته است که چند روز پیش پدرش را با ابلاغیه کتبی و تماس تلفنی به دادسرا احضار کرده‌ بودند.

او افزود:‌ «در این ابلاغیه قید شده بود که امروز باید به دادسرا اصفهان مراجعه کند. بابا ساعت ۹ صبح به دادسرا رفت و چند دقیقه بعد تماس گرفت و گفت که بازداشت شده است».

خانم یزدی اضافه کرده که اتهام قید شده در ابلاغیه کتبی «تبلیغ علیه ن‍ظام» بوده اما مشخص نیست چه اتفاقی رخ داده که پس از صدور قرار کفالت ۹۰ میلیون تومانی، قاضی خواستار بازداشت او شده است.

به گفته دختر حسین یزدی، این خبرنگار اصفهانی پس از بازداشت، به بند «الف ط» وزارت اطلاعات در زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است.

«حسین یزدی» روزنامه‌نگار منتقد حکومت ایران و مدیرمسئول خبرگزاری مبین ۲۴ و کانال خبری ایران‌تایمز،  آذرماه سال گذشته نیز بازداشت شده بود.

او در بهمن‌ سال گذشته و در موج آزادی بازداشت شدگان اعتراضات با بخشنامه عفو قوه‌قضاییه آزاد شد.

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای توسط دادگاه انقلاب اصفهان به یک سال حبس تعزیری، ۲ سال ابطال گذرنامه و الزام به شرکت در دوره مدیریت رفتار محکوم شده است.

او در مهر ۱۳۹۹، به دلیل آنچه انتشار مطلبی درباره «نوید افکاری»، یکی از افراد شرکت کننده در اعتراضات تابستان ۱۳۹۷ که در نهایت اعدام شد، به اتهام «تشویش اذهان و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود.

بازداشت و فشار بر خبرنگاران و روزنامه نگاران در ایران پس از آغاز اعتراضات سراسری موج فزاینده ای پیدا کرد. در حدود یک سال گذشته دهها خبرنگار به دلیل آنچه روایت حقیقت بوده مجرم شناخته شده و متهم به تبلیغ علیه نظام یا همکاری با رسانه های معاند و دولت های متخاصم شده اند!